Nekromanti klasiska vapen

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
hej inga av mina spelare andvänder "klasiska vapen" det ser jag lite som ett problem. men klasiska vapen menar jag winchester och colts(populära moddeler allså) det andvänds mer weblys och mauser gevär. jag vet inte varför det har blivit såhär men har ni några tip som kan få den "klasiska vapnen" att bli populärare? har ni några såna här problem?probletet som jag tycker är att det blir för mycket "konstiga" vapen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Om du tycker att det är ett problem så är det ju bara att hårddra reglen om tillgång och efterfrågan. Inte faaan kommer en vapenhandlare i El Paso ta in europeiska vapen om han kan få in Colts och Winchesters och Remingtons till ett billigare pris.
Bara för att ett vapen finns i vapenlistan betyder ju inte det att varenda vapenbod i västern har de vapnen. De flesta har nog bara de största amerikanska namnen, för att hitta utländska vapen måste man nog besöka riktigt stora städer och hitta en bra vapenhandlare där, ett äventyr i sig.
Sen kan man ju alltid låta överste Carrington sno vapenlasten med RPnas beställning i... *visslar oskyldigt* Inte för att jag gjort så alltså... /images/icons/doh.gif


Storuggla, hoppas det hjälpte lite
 
Joined
17 May 2000
Messages
122
Location
Östermalm Stockholm
Det fanns en hel del europiska vapen i omlopp från f.d. sydstatararmén efter inbördeskriget. De kunde inte köpa vapen från Nords fabriker under kriget utan tvingades tillverka egna "plagiat" eller inportera från Europa, framförallt från Frankrike och England.
Under 1880-talet blev tyska vapen vanligare i USA.
Använd för att se om vapnen finns i affären procenttalen, chansen, att de finns inne. De avspeglar hur lätta de olika vapnen var att tillgå!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Förvisso, förvisso, men därmed inte sagt att vapenhandlaren har dem inne. Bara för att det sitter en hoper gamla sydstatare och kramar sina franska muskedunder betyder det ju inte att vapenhandlaren har dem. ;-)
Sen om man börjar bli jagad av Kanadensiska ridande polisen, då...

Sen kan man ju slå det procentslaget dolt. Det gör jag. "Har han ett (lägg in generiskt tokvapennamn här)?"
"Ehh... *rull rull* ... nej. Men han har en derringer."
"Faan." ^___^


Storuggla, är snål med vapen
 

S_o_C

Veteran
Joined
29 Sep 2001
Messages
32
i min grupp är det tvärt om ingen använder något annat förutom Colt SAA Hagelbössa och Winchester nästan. det kan dock förekomma Spencer gevär. Själv tycker jag S&W NMR och Colt Marine e bäst.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Ett annat litet knep kan vara att låta vapenhandlaren ha vapnet men inte den korrekta ammunitionen. Hur svårt det är att konvertera vapnet till andra kalibrar är helt upp till SL.
 

Kormantaouk

Veteran
Joined
7 Mar 2002
Messages
69
Location
Grästorp
tjaaa....

ok..
har tre förslag...

d finns en färdighet som heter tf.vapen.. använd den..
har inte dina spelare denna färdighet om vapen så kan dom inte avgöra om ett vapen e bättre än ett annat, vilken kaliber ett vapen har, dom vet ej heller överhuvudtaget vad som finns på marknaden..

sen behöver du inte visa dina spelare hela vapenlistan, på så vis slipper du alla komentarer "men jag vill ju ha den här revolvern"..

å så d främsta.. kör benhårt på hur åtkomligt ett vapen e (se %talet i vapenbeskrivningen).. gör dom eventuellt ovanliga vapnen än mer svåråtkomliga..


d e ju trots allt du som e SL....
dina regler e lag... SL har alltid rätt
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
enkelt...

1Plocka fram en kortlek och gör en cool SLP, en som kan göra många trick med vapen.

2.Ge honom/henne en produkt att göra reklam för.

3. Låt SLP:n dyka upp och göra coola saker med sin pistol/gevär, samtidigt som han yttrar "Det är inte många pistoler/gevär som kan göra det som [vapennamn] gör..."
 
Top