Nekromanti Klagan klagan

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
det har det gjort från nummer 7 till 8

sådeså.

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Jo, vi är faktiskt kraftig majoritet av de som använder forumen (inte så konstigt med tanke på sidans inriktning). Skulle personligen vilja se en tidning som endast sysslade med hobbyns kärnområden, men en sådan tidning skulle få svårt att klara sig ekonomiskt.

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Håller helt med dig...men samtidigt har Ola sagt tidigare att ca 25% skall vara rollspelsrelaterat. Och vad jag sett i tidigare diskussioner under dagen hade detta nummer 11-15 sidor rollspel eller något liknande... Det ger ca 10% av innehållet.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Ja, jag står nog på din sida. Förutom layouten så var det senaste numret det sämsta sedan starten. Faktiskt. I alla fall om man har ett totalt ointresse för dataspel. Nja, jag börjar hoppas på Sverox, jag.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Medhåll här också. Om det inte sker några förändringar så kanske det är dags att kalla Codex för vad den egentligen är - en dataspelstidning med inslag av film och andra spelhobbys.

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag räknade 18 sidor med rent rollspelrelaterade artiklar.. sen kan jag mycket väl tänka mig att räkna dit SVEROK sidorna också.. det har visserligen inte med rollspel att göra men borde däremot vara ganska intressanta för rollspelare...
Rosenius artikeln tycker jag också har med rollspel att göra då han faktiskt är illustratör och arbetar med rollspel..

Mer tveksamt är väl om artikeln om soldaten skall med, men för alla som spelar medeltida eller fantasyrollspel så borde den vara ganska intressant.. likaså Sydcon sidorna..
det här leder till att det finns 24 sidor med rollspel och rollspelsrelaterat..
och butiksguiden borde faktiskt inte heller vara helt ointressant..
Sista ordet likaså..
+2 sidor..

Okej.. visst.. alla de artiklarna kanske är mer eller mindre rollspel.. men alla de artiklarna skulle kunna passa i en tidning som bara skrev om rollspel... eller hur?

det ger cirka 20 % av tidningen faktiskt..

visst.. det är fortfarande för lite, men inte så lite som folk tror..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Codex är en speltidning.

Codex har varit en renodlad rollspelstidning, nu lutar det mer åt att bli mer av en speltidning. Rollspelen finns kvar och kommer aldrig att tas bort. Sidantalet har varit ganska konstant med rollspel, vi har istället adderat annat.

IDAG KOMMER EGENTLIGEN INGA PENGAR FRÅN ROLLSPELSMARKNADEN.

Det finns inga möjligheter för mig eller layoutarna att överleava på en renodlad rollspelstidning. MEN jag försöker att se till att det trots detta är rollspel i Codex.

Tyvärr.

Krass verklighet.

Att sparka på Codex för detta gör bara att det känns tråkigt för mig och layoutarna.

Vi vill, och vi försöker. Senaste Codex hade tre äventyr!!!

Sverox, by the way, kommer att i stor grad innehålla föreningsinfo och förbundsinfo.

Over n out!



Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 
Top