Nekromanti Klå upp farsgubben

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
I en Kids in the Hall-sketch talar skådespelarna om att slåss med sina fädrer. Alla har vi väl någon gång ställt oss frågan "skulle jag kunna ge min farsa stryk?". Vad tror ni, och hur hade ni gått tillväga för bästa effekt?

Själv har jag det lite förspänt, för min far är för närvarande handikappad efter en motorcykelolycka och kraftigt försvagad efter att ha varit sängliggande ett tag, så jag hade nog inte haft några som helst problem med att ge honom på moppe. Jag behöver bara knuffa lätt på honom så faller han över på ändan. Värre var det innan olyckan; trots att han är avsevärt mycket mindre än mig så var han starkare, och tränade dessutom jujustu och sån shit. Då hade jag nog varit tvungen att vänta till ett lämpligt tillfälle. Typ dra ut och åka slalom med honom, fälla honom när han var på väg ut för backen och attackera honom med stavarna innan han hann reagera.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Ledsen att höra om far din. :gremfrown: Hoppas han kryar på sig.

Vad gäller din fråga så vet jag att jag kan spöa upp min far. Kanske är det bara jag som bor i ett abnormt hem, men armbrytning, brottningsmatcher och andra styrkemätningar är vanliga här. Även om farsgubben är i god form för att vara femtio så vinner jag. Ett vanligt trick är att utnyttja det faktum att jag är avsevärt starkare i händer och handleder, vilket jag använder för att böja hans händer i obekväma vinklar, så att han blir tvungen att vika ner sig. Sedan är han en lätt match.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Min farsa är gammal sjöman och var med i såna där femtiotalsgäng där de hade skinnjackor och har också jobbat som utkastare på en nattklubb och han väger över hundra kilo och har stora armar och stor mage. Jag är helt fuckin chanslös.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Min far är enorm han väger runt hundra kilo är typ en och en halv decimeter längre än mig medan jag är typ en spinkig sate. Den enda fördelen jag kanske har är att jag är smidigare och snabbare än han. Båda två har tränat karate under lika lång tid (ungefär två år) fast han kan nog inte göra så mycket av det vi fick lära oss (hähä). fast i och för sig är han en gammal mindykare... Så om jag skulle få för mig att spöa upp farsgubben min så skulle jag vara tvungen att hoppa på han bakifrån som en riktig fegis. Sen så skulle jag behöga utnyttja ett jättestort område för att skaka av mig han då han börjar jaga mig. Sen så skulle jag nog göra samma sak om och om igen tills han är uttröttad (jag med för den delen) och sedan typ spöa upp han med något långt som jag kan stå på avstånd och slå med. Allt detta förutsatt att han inte fångar mig, då är jag rökt och det är störst chans att det blir så.

- Jocke, blir troligtvis rökt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Min farsa är en lönnfet banktjänsteman med dålig rygg och reumatism. Han gjorde lumpen som kustartillerist på Gotland för säkert 30 år sedan och den enda träning han ägnar sig åt är skötseln av gässen och jakt. Å andra sidan är jag en lönnfet student som inte tränar överhuvudtaget och som inte ens har gjort lumpen. Men jag skulle nog ändå tippa på att jag vinner i kraft av min ungdom.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om jag nån gång skulle få för mig att göra nått sådant så skulle jag nog brotta ner honom & sedan sätta mig på honom. Kanske inte sås tiligt, men det skulel absolut funka ! :gremlaugh:

/ Johan K, som nog är både tyngre & starkare ä farsgubben.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Jag och farsan skulle stirra intensivt på varandra i 10 sekunder... sedan skulle vi kramas och gå och kolla på fotboll istället. :gremsmile:
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hejsan,

Jag hade inte haft en chans mot fartsan, jag borde ha det eftersom jag är 20 och han är 55 och. Men hans fördelar väger tungt. Han har varit aktiv inom sitt militärayrke i 35år, jagat, arbetat hårt med kroppen, spelat ishockey, väger 130 kg varav det faktiskt finns rätt mkt muskler(välpacketerat i fett) Så i brottning eller boxning hade jag inte haft en chans även om jag är snabbare än honom så hade han sänkt mig på en enda träff.

Så om jag verkligen hade velat ha ner honom hade jag fått smyga upp bakom honom, sparka allt vad jag kan på knäna eftersom de bör vara svaga på honom, om han går sedan koncentrera mig på att sparka omsom mot ansiktet och omsom kroppen. Det borde hindra honom från att kunna resa sig eller göra något annat än att skydda sig.

Dock hade jag aldrig kunnat skada min fader, han är verkligen världens skönaste gubbe även om han är lite yrkesskadad :gremwink:

\Rävnos som inte har haft (o)turen att få slåss med någon i sin familj
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Min farsa är också gammal sjöman, biff på över hundra pannor, tränat lite kampsport, och före detta FNsoldat och lite sånt. Så jag är i samma sits.
:D

Man får väl typ lönnmörda honom, eller nåt. Eller, ja, inte -mörda- kanske, men typ hoppa på honom med ett basebollträ i skydd av mörkret eller så.

Annars är jag också chanslös.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag har tränat flera former av strid och brukar vara i hyfsad form trots övervikt (jodå, det går). Just nu har jag dock blåsor på fötterna och är lite sleten. Farsan och jag har samma BMI ungefär, han håller på att försöka bli förtidspensionerad pga sjukdom (högt blodtryck) alternativt fixa ett lugnare jobb. Det enda jag vet att han sysslat med fysiskt förutom att sköta om sommarstugan med allt vad det innebär är bowling, och närstridsmomenten de lärde ut i militären på sjuttiotalet antar jag är rätt obefintliga.

Får gubbfan inte fatt på något vapen bör jag alltså kunna plocka ner honom, dock mera osäkert just idag. :gremsmile:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Klå upp tomtegubben

Den enda fördelen jag har över min far är benstyrka (efter 4-5 år med 2-3 timmar brevutdelning i trappor varje vardag), återhämtning och rörlighet. Men varken jag eller han har tränat något speciellt annat, och han är lite tyngre, lite rund om magen och har starkare armar. Sammanfattningsvis får jag överraska honom eller så får jag låta honom jaga mig tills han tröttnat ut sig helt. :gremsmirk:

Men jag skulle aldrig hamna i slagsmål med honom. Han är en underbart cool gammal snäll tomte, och jag kommer bli som honom en dag. :gremgrin:
 
Top