Nekromanti kläder

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Det beror väl på vilket mode som är inne eller som playboyen tror är inne. Annars ur en mer traditionell synvinkel tror jag fortfarande att en playboy klär sig i snygg och stilig kostym (naturligtvis dyr som fan) och matchande lika dyra skor och en ännu dyrare frisyr?

Sedan beror väl mycket på vem playboyen vill imponera på. Ett exempel vore om en företagsvalp klär sig i nippon-style eller sports style och försöker göra ett bra intryck hos cyberpunks, streetsmarts, skinheads eller "cowboys" ?
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Sedan beror väl mycket på vem playboyen vill imponera på. Ett exempel vore om en företagsvalp klär sig i nippon-style eller sports style och försöker göra ett bra intryck hos cyberpunks, streetsmarts, skinheads eller "cowboys" ?
om det inte framkom skulle detta föreställa ett exempel på en dålig matchning :gremgrin:
 
G

Guest

Guest
Alltid när jag spelar playboy, eller något annat icke överviktigt kör jag superskinner för jag tycker att den stilen är coolast i neotech och för att folk tror automatiskt att man inte har några dolda vapen, vilket man kan ha om man har dolda utrymmen och lite bar hud.

Om den stilen fanns nu skulle jag träna hårt för att kunna ha det.
Annars tror jag att det andra förslaget var seriösare.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
En pimp-outfit från början av 1970-talet naturligtvis! :gremgrin: En sådan blir aldrig omodern.

/Anders
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Just eftersom de är playboys kan de ha sanslösa outfits! Visserligen håller sig nog många till kostym- eller skjorttstilen, men när de ska ut och röja kan jag tänka mig sanslösa kläduppsättningar som:
* En orbital jumpsuit från 30-talet
* En klänning av små bitar av bildäck
* Holografiska kläder (inga kläder utom några projektorer)
* Kroppsmålning/skulptering
* Imitationer av brutalare gängstilar
* Tvångströja (som dock håller armarna fria ändå), blodstänk och kängor
* Kaftan i bildväv, visandes politiska/filosofiska budskap
* Sympatiklädsel med någon religion/folkgrupp, exempelvis sikher, beduiner, aboriginer (säkert mkt populärt ibland..)
* Vild stilblanding - exempelvis kavaj, kravatt och minikjol eller skjorta, MC-hjälm och kamouflagebyxor
* Superskin (som sagt)
* Trasor - till synes sönderrivna lyxkläder som täcker de viktigare delarna.. bitvis extremt populärt att riva sönder sina lyxkläder för vissa typer av fester
*

/RipperDoc - några exempel
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
* Holografiska kläder (inga kläder utom några projektorer)
Menar du att kläderna bara är synvillor? Läskigt - Men häftigt! Men hur sitter projektorerna fast på kroppen? Och är det bara en eller flera projektorer?

Intressant, fick just ett par intressanta inspirationsblixtar som jag ska använda vid nästa speltillfälle!
 

Y Tvetunga

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
34
Location
Sö!Tälje!
Så länge du har ett munstycke till ciggen så kan du nog ha i princip vad som helst på dig, en idé vore ju en sidenrock ala Hugh Hefner.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Playboy, kläder:
Jag får en bild direkt, tänk på hollywood spilivinkerna!
Det ska vara ett "grymt fräsht stuk. :gremtongue:
Allt ska för det första vara kända, dyra märken.
En stor bunt dyra smycken ska också vara med på ett hörn.

Huvud: En speciell vaxkladdad frilla eller en konstig - underlig dyr huvudbonad.

Överkropp:
Vitt fräscht linne, eller en kortärmad skjorta i någon skrikig färg.

Underdel: Ett par balla, snygga brallor - kanske ett par tighta dyra jeans, eller ett par ungdomliga kostymboxor.
Gärna ett brett bälte - svart eller i fjällhud med stor spänne.

Skor: Något passande till resten av stuken, ska vara väldigt dyra helst.

P.S. Tro inget om mig nu, är en dassig hårdrockare jag, hehe :gremgrin: D.S.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Antingen går man på en catwalk, då projiceras kläderna på en från flera projektorer i taket eller på väggarna. Ska man gå ut och gå själv får man nog skaffa sig en huvudbonad som innehåller projektorer som kan lägga upp en bild ned längs kroppen.

Jag skulle kalla detta experimentella kläder :gremsmile: Sannolikt fruktansvärt opraktiskt, dyrt och inte helt garanterad kvalité.

/RD
 
Top