Nekromanti kläder

doom

Veteran
Joined
26 Apr 2003
Messages
70
Location
Grums
är det nån som vet var man kan beställa andra världs krigs unifomer och liknande ska användas till lajv...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
är det nån som vet var man kan beställa andra världs krigs unifomer och liknande ska användas till lajv...
Har ingen aning egentligen, men http://www.ebay.com brukar vara en bra källa för det mesta (utom Lenin-statyer och myrslokar...).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Uff. Ta en resa till Estland eller Lettland. Där kan man få tag på kopior billigt. Om man har tur. Annars kostar de oftast alldeles för mycket för att man ens ska fundera på att använda dem till något som lajv.

Det kan vara lättare att sy egna. Tror det finns bra böcker med mönster och info om material.... Men jag är inte säker...

Annars är det bara att googla. Det finns lite siter som säljer 2VK-prylar, men då är det alltid risk att man får betala mycket pengar, och antagligen är det kopior alltihopa...

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
En sak till

Nu vet jag ju inte hur ni har tänkt, men en liten varning kan ju vara på sin plats:

Visar ni er ute i en tysk uniform så kommer ni att bli stämplade som nazister, vilket riskerar att drabba rollspelshobbyn. Det spelar ingen roll vilken avsikt ni har, folk kommer att tolka det så.

Värt att tänka på.
 

doom

Veteran
Joined
26 Apr 2003
Messages
70
Location
Grums
Re: En sak till

jo jag vet därför ska vi inte ha några hakkors eller något liknande + att vi sak vara svin långt utiskogen vid en sommar stuga som ligger isolerat....
 
Top