Nekromanti Killing time i CoC?

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Hallå alla. Är det någon som har spelat det gamla FPS-spelet Killing Time här?Det är ett gammal skräck-fps som i princip går ut på att man är en detektiv som åker ut till en ö där massa aristokrater försvann under mystiska omständigheter för några år sen, och där träffar man på spöken som visar lite vad som hände..det är spirituella replays av vad som hände den kvällen. Sen möter man ett spöke som vill att man ska samla hennes spirituella energi..sen springer det såklart runt massa monster, av typen zombie-trädgårdsmästare, odöda gubbar i kritstreckskostym med tommyguns, tvåhövdade hundar m.m.Jag har tänkt att spela det i CoC på 1920-talet, och rp:s är antagligen anställda för att undersöka vilket skick ön är i nu, för att man vill flytta dit igen, men egentligen vill de undersöka vad som hände där (resten av samhället har bara viftat bort det som något, men vad har jag inte kommit på än) och när de kommer dit så upptäcker de att det var den onda guden X som gjorde det när några amatörmagiker i fyllan och villan ville utföra en ritual mitt i festen. Då ska de lyckas ta sig förbi zombiesarna och så som springer runt och försöka hitta det "snälla spöket"s energi,men sen visar det snälla spöket sig vara den onda guden X..då ska de spöa honom på något sätt. Sen kan man lägga in saker som att just den natten skulle maffiabossen komma och hämta vapnen han lämnat på ön (i spelet har det just kommit en last med vapen faktiskt) och då har man vips odöda gangstrar att tampas med..eller ännu bättre, gangstar som inlett en pakt med onda guden X så de är otroligt mäktiga..hah /images/icons/laugh.gifMen vad tycks om det då?
 

Legolas

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
80
Location
Gävle
Det låter som en rolig ide, men jag tror också att det lätt bli för mycket slackta zobies och för lite tänka för att få upp rätt stämmning. Mendet beror mycket på spelarna. Jag gillar iden med gansterbossen... Jag kan föreställa mig vad som en gång var en gangsterboss, men numera har en trädgårds sax på ett icke angenänt ställe och vars ansikte har börjat förviridas av demonen som har besatt honom.

Legolas
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Jaa, det är ju det som är problemet. Kanske man kan få spelarna att förstå att de inte kan spöa zombiesarna genom att låta dem ta några potshots på den hemska horden, och antingen låta det inte ha någon verkan (eftersom zombies i CoC är väldigt motståndskraftiga, speciellt mot impaling weapons och därtill räknas skjutvapen) eller låta dem fälla en zombie och genast kommer två nya och tar dess plats..men det är nog meningen att jag ska några action-moment med, men det är så vi brukar spela.Ja, det är väl så jag har föreställt mig gangsterbossen också.Om man tittar på framsidan av Killing Time-lådan ser man i första person hur man siktar en tommygun mot en (uppenbarligen odöd/images/icons/wink.gif) kock som är blå i ansiktet, har svart burrigt hår och ostyrigt skägg/mustasch och bär en kockmössa och ett blodstänkt förkläde. Han har en köttyxa i högsta hugg och sina egna knivar/yxor instuckna i magen och ett maniskt flin i ansiktet..^_^
 
Top