Nekromanti Killer - någon som spelat det?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Sista gången det spelades Killer på GothCon (innan vi totalförbjöd det) kostade reparationerna 8000 kr. Så jag gillar väl inte det så hemskt mycket...

/Mikael
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Reparationerna? 8000 lusidorer? Vafalls? Vad ända in i Risings tofflor hände? Vad går det ut på? Va?


Storuggla, mycket nyfiken nu
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ähum [OT+trams]

"Vad ända in i Risings tofflor hände?"

Åhå... Du vill inte veta vad som händer längst in i mina tofflor, baby... Sist jag kollade låg det något i dem som såg ut som om det hade krypit ut ur Lisebergharens näsa... Euch...
/Rising
som inte ens har några tofflor... Men skämtet blir tråkigare på det viset, så det säger vi inte till någon, va? Okej, hysch pysch!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ähum [OT+trams]

Åhå... Du vill inte veta vad som händer längst in i mina tofflor, baby...

Vill jag visst! Det kan inte vara värre än en dokusåpakändis!


Storuggla, har tofflor som ser ut som lejon
 

walderik

Veteran
Joined
4 Mar 2002
Messages
140
Location
Jönköping
Vi körde en kampanj förut. Det var lite skoj. Man måste dock se till så man verkligen är ansvarsfull. Många är det inte, och då är det inte skoj.
 

Benax_UBBT

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
75
Körde en kort kampanj en gång. Dessvärre hade vissa personer ingen skam i kroppen antalet spelar sjönk med 80% första dagen.....

/Benax
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tummen upp för lejontofflor! ^_^d [ANT]

Men har ingen annan en åsikt om Killer? Eller kan förklara för mig vad fasiken det handlar om? o.o


Storuggla, lyssnar på skumma operor
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
dokusåpa [trams och OT]

Hm. Rising, Krille, Ymir och 12 andra jeppar som gärna har livliga diskussioner samlade och instängda i en spellokal med bara ansjovipizza och CubaCola att livnära sig på i 3d100 dagar.

efter 1d20 dagar röstas någon av deltagarna ut. sen ryker en till efter ytter ligare 1d20 dagar.. osv...

Tärningar kastas på varandra. Ett spelmöte ska äga rum med alla deltagare delaktiga om dagen. äventyrs tips lämnas då och då. den som gör bäst rollprestationer får frikort och kan inte röstas ut. detta gäller givetvis månadens SL om 50% av deltagarna tyckt han gjort ett bra jobb.
Spelen som spelas byts också med jämna mellanrum.

Gardener kommer på besök som joker-deltagare.
Anders och Tove rider förbi och skjuter vilt omkring sig.


Alternativt kan man skeppa iväg 20 personer till en öde ö och dela upp dem i lag "rollSPEL" och lag "ROLLspel".
sen ska det tävlas i löjliga överlevnads-prylar som tex hur man tillverkar egna SL-skärmar med bara ett palmblad och två tabeller ur eon...

jag? givetvis är jag tävlingsvärd och talkshow-ledare...

chrull
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: dokusåpa [trams och OT]

I sista avsnittet avgörs vem som ska bli sässongens rollspelsguru och vinna gratis adminkrafter på rollspelsforum som får användas hur man vill utan risk för banning. /images/icons/grin.gif

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som fullkomligen älskar lussebullar... äh...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Allrajt, Killer e lajv!

... men åtta tusen små skinande enkronor? I reparationer? Jag vill verkligen veta vad tusan de gjorde... o_O;


Storuggla, fegis
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Läst lite mer nu...

...tydligen använder man sig av någon sorts special-dartguns och vattenballonger för att förinta varandra. Låter lite som cowboys & indianer, tycker jag... undrar vad den 80 sidors regelboken innehåller? /images/icons/frown.gif

/Morgoth@rules.it [hemsida] - rör sig ogärna /images/icons/oink.gif
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Re: Allrajt, Killer e lajv!

... men åtta tusen små skinande enkronor? I reparationer? Jag vill verkligen veta vad tusan de gjorde... o_O;

Jag kan avslöja att en brandslang, använd som ett vapen, var inblandad...

/Mikael
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Allrajt, Killer e lajv!

... sickna tokar. Vattenskador och sura brandmän, vad kul. ^_^;
Då vet jag. Tackar bockar, Gamle Tidare!


Storuggla, rädd för slangen
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Här kommer då ett svar från en som nästan har spelat killer. Rättare sagt, spelat Killer har jag gjort dock inte enligt orginalvarianten och har heller aldrig läst den, så vet ni det.

Som vi spelade så gick det ut på att man hade en person man skulle döda och det gällde att utföra det där det inte fanns några vittnen. Första gången vi spelade kunde endast teaterdolkar användas, sedan utökade vi det hela till lite fler vapen men dolkarna dominerade alltjämnt.

Själv tyckte jag faktiskt det var riktigt kul även om några varningar bör göras.
Det funkar inte om folk är puckon. Det funkar inte heller om vissa spelare inte bryr sig om poängsystemet utan bara går runt och har ihäl vem som helst framför vittnen (i första varianten körde vi att man inte dog om det fanns vittnen för att slippa detta). Det har ingenting med ROLLspel eller lajv att göra.

Det låter kanske lite fånigt hela grejen men med rätt folk så kan det faktiskt bli riktigt kul. Glömmer fortfarande inte när jag efter minutiös planering lyckades mörda mitt offer helt utan vittnen under en pågående musiklektion...

p.s Om man verkligen söker ett dygnet runt lajvROLLspel så vet jag att de i Malmö ska starta ett spel, "På gränsen till ingemansland", som verkar kunna bli riktigt bra
Bifogar de regler vi använde senast
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Bara en undring (snarare två) [OT?]

"Copyright Björn Thalén, Innehållet får kopieras, spridas, samt ändras fritt."
Varför har du <STRIKE>®</STRIKE>.. (nej, fel! jag menar) © när man ändå får göra i stort sett vad man vill med texten?

Kul text.. Fick en bra hum om hur man skulle göra.. Fick en idé om att man skulle kunna använda detta i sin spelgrupp när man spelleder ett skräckäventyr.. Man både rollspelar och lajvar Killer.. När två spelare får lämna rummet så kan de fortsätta vara nervösa för att de kanske går ut ur rummet/lokalen med sin mördare med inga vittnen(!)..

Visst.. De kanske frågar varandra vem de ska mörda (vad vet jag, jag är inte i samma rum) och därmed förlora lite utav charmen.. Men jag lekte lite tanken att inte säga åt spelarna att vi ska spela Killer samtidigt som rollspelet, utan bara skicka iväg en lapp till en spelare där det stod "Du ska mörda mannen som frågar efter 'Arnen'". En lämplig bonus till karaktären kan utlovas (funkar för oss eftersom vi prestationsrollspelar).. Senare skickar man iväg en lapp till en annan spelare där det står "Du ska hitta Arnen, men se upp! Det finns någon som är ute efter dig."
Sedan skickar man iväg andra lappar.. En kan heta Arnen och ska göra en sak, en annan spelare ska mörda någon..

Det viktiga är givetvis att man säger att det inte gäller i rollspelet (och att man inte ska mörda på riktigt).. Det skulle (kanske) göra att spelarna är på helspänn hela tiden.. Lite rälsning får man göra i äventyret så rätt personer skickas ut.. Hmmm.. Bara en spåning.. Vad tror ni?

~Fnissar lite när [color:448800]Han</font color=448800> tänker på hur spelarna ska reagera när de kommer tillbaka och ser sina glas fyllda med Cola är märkvärt flyttade
 
Top