RYKTE Kickstarters jag minns

Eftersom jag inte var med i första sändningen för Ereb Altor, har den nu passerat 1-årsstrecket och är 13 månader försenad.
Om den senaste prognosen är korrekt, kommer jag att få den precis innan det tickar över till 14 månader... får hålla tummarna!
Tiden går fort när man har roligt! ;) Vi ber så klart om ursäkt för det. Som plåster på såren ljög vi även om omfånget och levererade mer än 150 sidor mer material! (Eller ca 60% mer!) :)

Vi har inte fått någon annan uppdaterad le eransinformation så vi utgår ifrån att det stämmer.

Draw Steel var inte en kickstarter, den gick via Backerkit, och då måste man inte ange ett leveransdatum. Så det går inte att veta hur försenade dessa böcker egentligen är. Men det känns som de är åtminstone litet sena. :cool:
IMG_3429.jpg

Draw Steel var inte en kickstarter, den gick via Backerkit, och då måste man inte ange ett leveransdatum. Så det går inte att veta hur försenade dessa böcker egentligen är. Men det känns som de är åtminstone litet sena. :cool:
View attachment 26806
Jag är nyfiken på hur denna känns. Nästan alla recensioner jag ser är bara ett referat av hur reglerna funkar.
Tror egentligen att det inte är skrivet för mig, men är ändå nyfiken!

Jag är nyfiken på hur denna känns. Nästan alla recensioner jag ser är bara ett referat av hur reglerna funkar.
Tror egentligen att det inte är skrivet för mig, men är ändå nyfiken!
Detta är inte riktigt tråden för det, men i korthet känns det ungefär som D&D4e fast överlag litet bättre. Det har en sak gemensamt med Nimble (som i övrigt är väldigt annorlunda), nämligen på grund av att man (nästan) aldrig missar så känns allting mer akut - som om varje handling i strid spelar roll. Sedan finns det små egenheter, som att det är en förvånansvärt bra taktik att döda folk genom att putta dem in i väggar...

Jag deltog i kampanjen till Scions of the Dark Goddess till Call of Cthulhu och den är duktigt sen. Därtill har de flera andra ofullständiga projekt och fortsätter pumpa ut nya. Har inget riktigt hopp om att någonsin se den i fysiskt format - de har dock skickat ut en första PDF och boken verkar rätt medioker, så förutom bortkastade pengar är jag inte jättebrydd över att inte få den i hand.

Konstig grej: flera av backare som visat missnöje har sedermera rapporterat att förlaget har avbrutit deras pledge och gett dem en (väldigt sen) refund, utan att de bett om det. Vet inte om jag hört om ett sådant förfarande tidigare.

Jag vill minnas att det skett några gånger i "problematiska" Kickstarters, t.ex. andra utgåvan av Dungeon World hade samma "strategi".

Blue Planet ska faktiskt vara i postgången nu, bara litet drygt tre år försenat...

Eftersom jag inte var med i första sändningen för Ereb Altor, har den nu passerat 1-årsstrecket och är 13 månader försenad.
Om den senaste prognosen är korrekt, kommer jag att få den precis innan det tickar över till 14 månader... får hålla tummarna!

Jag har nu 10 andra projekt som är mellan 1-9 månader försenade, men jag ställer dem som sagt inte i skamvrån förrän efter ett helt år. :cautious:
"Minst ett år försenat" är alltid min utgångspunkt vid Kickstarters för rollspel. Kan man inte tolerera det kommer man att bli helt orimligt frustrerad av upplevelsen. Allt under ett års försening får ses som en bonus och en extra tidig leverans.

"Minst ett år försenat" är alltid min utgångspunkt vid Kickstarters för rollspel. Kan man inte tolerera det kommer man att bli helt orimligt frustrerad av upplevelsen. Allt under ett års försening får ses som en bonus och en extra tidig leverans.
Så här tänker jag också. Och den mesta frustration kan negeras av tydlig kommunikation från spelskaparen.

Back