RYKTE Kickstarters jag minns

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Av de 45 saker jag backat är det två som antingen blivit canceled eller inte nått sitt mål: Apocalypse World respektive Bakdûr.

De som är försenade är:
Minnen från den förbjudna zonen - Töjmålet "Pyris nationalsång" är ännu inte uppfyllt.

Forbidden Lands - Book of Beasts

I övrigt är det tre stycken som ännu inte levererade (men inte heller försenade):

Drakar och Demoner

The Cottage

Alice is missing: Silent Falls
(ännu inte avslutad)

2/45 ser jag som en ganska bra statistik. Eftersom Book of Beast är på tryck (eller redan tryckt) är jag inte så orolig.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,302
Sånt här får mig (återigen) att ifrågasätta värdet av stretchiga.
Det är väl den gamla läxan: ska du ha stretchgoals så ha dem gärna klara eller halvklara, eller ha en plan för dem. De kan bli en extrem flaskhals, till exempel om du helt plötsligt ska producera fyra böcker till, som nu ska gå i ett utskick (för att hålla nere frakt) så kan en grej bli sen och stoppar då upp allt annat.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Tales from the Floating Vagabond, Second Edition: April 2014
En ny upplaga av ett existerande spel, från personen som skrev första upplagan? Vad kan vara säkrare? Men så gick Lee Garvin och dog. Den sista uppdateringen är från en vän till honom som berättar att ”Lee died without money, with a lot of medical debt, and living with his dog Mal (in his car)”. Han säger också att han fått tag på filerna Garvin jobbade på, och skall försöka ge ut dem i någon form. Men det verkar osannolikt nu.
Senaste uppdatering: augusti 2019
Läxa: backa i synnerhet inte ensamma kreatörer som är beroende av det amerikanska sjukvårdssystemet.
Sannolikhet att något kommer: 1%
Kors i taket! Undrens tid är ej förbi!

En grupp av fans har lyckats dra det här i mål. Jag har inte läst igenom det för att se hur bra eller spelbart det är, men jag har fått en PDF via DriveThru, och den ser komplett och professionell ut.

Bara 9 och ett halvt års försening. :O

Om någon annan är nyfiken finns den att köpa här:
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,872
Location
Marjura
Utöver Nils Gullikssonsbokens SG 3 ”Om vi når denna nivå kommer Orvar Säfström att skriva en kort äventyr till Mutant: År Noll, den nuvarande utgåvan av Mutant, baserat på Nils Gullikssons klassiska Mutant-bilder.”, som nog aldrig kommer, så väntar jag bara på SG 21 till Vaesen Mythic Britain & Ireland.

"If we reach this goal, we will design a bonus Mystery in PDF format. This mystery is set in the heart of the capital of the Mythic North (with the option to set it in Mythic Britain), and draws the characters into a growing revolt against the King, whose enemies conspire in the shadowy alleys. But, as always in Vaesen, there is a deeper and far more dangerous truth to discover…"

, men Ligan har sagt så sent som för någon månad sedan att de jobbar på den.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
Utöver Nils Gullikssonsbokens SG 3 ”Om vi når denna nivå kommer Orvar Säfström att skriva en kort äventyr till Mutant: År Noll, den nuvarande utgåvan av Mutant, baserat på Nils Gullikssons klassiska Mutant-bilder.”, som nog aldrig kommer, så väntar jag bara på SG 21 till Vaesen Mythic Britain & Ireland.

"If we reach this goal, we will design a bonus Mystery in PDF format. This mystery is set in the heart of the capital of the Mythic North (with the option to set it in Mythic Britain), and draws the characters into a growing revolt against the King, whose enemies conspire in the shadowy alleys. But, as always in Vaesen, there is a deeper and far more dangerous truth to discover…"

, men Ligan har sagt så sent som för någon månad sedan att de jobbar på den.
Japp, det jobbas hårt på den just nu!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,872
Location
Marjura
Japp, det jobbas hårt på den just nu!
"This mystery is set in the heart of the capital of the Mythic North (with the option to set it in Mythic Britain), and draws the characters into a growing revolt against the King, whose enemies conspire in the shadowy alleys. But, as always in Vaesen, there is a deeper and far more dangerous truth to discover…"

Får lite vibbar av " En Oscariansk skandal" av Sven Sörmark utifrån pitchen, och hoppas därför på Sherlockianska mysterier i modulen!
 
Top