Nekromanti Kickstartern för Damarien är igång!

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Faranna Vandraren - Allt om Farannas åsikter om Lamior.

Sankoriterna - Hur är de egentligen Lamior?

De Damariska storfurstarna - Var de alla Lamior egentligen?
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Mundo;n237087 said:
Konter-besserwisser... Men antingen kan jag inte höger/vänster, öst/väst... eller så ligger Consaber Way East jämfört med Damarien.
Du har så rätt så! :D
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Eep! Har varit borta från alla mina forum under en längre tid (och min email också för den delen)... har totalt missat att denna hade kommit igång.

Får se om jag har råd att ta del i kampanjen. Får antagligen vänta till de sista 1-2 dagarna eller så innan jag bestämmer mig.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Rhodryn said:
Eep! Har varit borta från alla mina forum under en längre tid (och min email också för den delen)... har totalt missat att denna hade kommit igång.

Får se om jag har råd att ta del i kampanjen. Får antagligen vänta till de sista 1-2 dagarna eller så innan jag bestämmer mig.
Nu hjälper det ju såklart inte mot total internetskugga, men om du inte redan får Helmgasts nyhetsbrev så anmäl dig till info (snabel-a) helmgast.se.
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
Avatarex! Finns det nån info än om vad det är för "ytterligare produkter" för backers som ni kommer erbjuda? Så kryptiskt ;)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
avatarex;n237961 said:
Nu hjälper det ju såklart inte mot total internetskugga, men om du inte redan får Helmgasts nyhetsbrev så anmäl dig till info (snabel-a) helmgast.se.
Heh, tror jag redan får emails där ifrån, men jag har antagit det eftersom jag var med i Eon IV's crowdfunding. Men som nämnt, det hjälper ju inte närman går in i en internetskugga. XD

Fast mina internetskuggor är inte igentligen bara en internetskugga... de är snarare en "Alltingskugga", där jag försvinner från allt och nästan alla personer runt omkring mig (lite svårt att helt försvinna från de jag bor med ju... XD ) under en X period av tid. Dagar till nån vecka är vardagsmat och händer konstant... en månad eller två är rätt vanliga också... men några enstaka kan och har varat mycket längre.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Mundo;n238884 said:
Lamior, Lamior, Lamior!
Bah, alldeles för mycket blodsugare redan i det officiella materialet ????
Om nu Legender & Hemligheter ska ret-connas, så kan det kanske vara på sin plats med uppdaterad info om Helmslakten istället? Helmgastar är långt mycket häftigare än Lamior alla dagar i veckan.
...
...
...
...
Ja, det gäller så klart ALLA sorters Helmgastar ????
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Hörni, nu är vi uppe i 110.000 kronor! Med ett ryck under de sista dagarna (som det väl brukar vara - inte minst när folk ser lönen trilla in på kontot...) känns det klart realistiskt att vi når kampanjens sista stretchgoal på 120.000 kronor, och får en ordentlig regentlängd i Damarien. Peta på era nördvänner, gott folk! :cool:

#partisksomfaan
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Hur kommer det fungera med att koppla ens eventuella pledges på denna Kickstartern till ens profil/konto på Helmgasts hemsidan?

Undrar eftersom jag ju var med på Eon IV kampanjen på Indiegogo, där min profil/konto skapades på Helmgast hemsidan via den kampanjen, men har inte varit med på någon av era kickstarter kampanjer än.


Sen undrar jag väl också om där är något som man måste tänka på när det gäller kickstarter och pledges där och så. Är ju inte medlem där än (kommer antagligen bli inom de närmsta dagarna... hmm... tar det tid att bli medlem?). Men känner att det kanske kan vara bra att veta... grejs... eftersom jag ju kommer behöva vänta tills sista dagen på kampanjen innan jag bestämmer mig för vad jag har råd med att eventuelt pledga.

Kan det orsaka problem att ha ett kickstarter konto till mig, men att jag kommer behöva ha hjälp av en annan person att betala eftersom jag själv inte har nått kort med Visa eller liknande för att betala online?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Rhodryn;n240572 said:
Kan det orsaka problem att ha ett kickstarter konto till mig, men att jag kommer behöva ha hjälp av en annan person att betala eftersom jag själv inte har nått kort med Visa eller liknande för att betala online?
När du pledgar talar du om hur mycket du vill betala och från vilket kort. Så har du inget kort när du pledgar kommer du behöva grabba tag i personen med kortet.

Också, pengarna dras inte när man pledgar, utan när kampanjen är över och om den lyckas. Inget dras om den inte lyckas (men i Damarien-fallet är detta inte aktuellt juh). Och inget belastar kontot förrän kampanjen är över – ordern ligger och vilar till dess.
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Det verkar inte fungera att registrera sig på butiken... Kommer det behövas, om man vill köpa saker från damarien kickstarten?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
phastari;n240731 said:
Det verkar inte fungera att registrera sig på butiken... Kommer det behövas, om man vill köpa saker från damarien kickstarten?
Du behöver inte registrera dig i butiken eller på helmgast.se – däremot behöver du registrera dig på kickstarter för att kunna köpa saker från Damarienkampanjen.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Rhodryn;n240572 said:
Hur kommer det fungera med att koppla ens eventuella pledges på denna Kickstartern till ens profil/konto på Helmgasts hemsidan?

Undrar eftersom jag ju var med på Eon IV kampanjen på Indiegogo, där min profil/konto skapades på Helmgast hemsidan via den kampanjen, men har inte varit med på någon av era kickstarter kampanjer än.
Kopplingen mellan Eon IV kampanjen och kontot på Helmgastsidan gjorde vi manuellt. Det tog en del tid så vi kommer nog inte att göra det igen för Damarien.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Krille;n240620 said:
Också, pengarna dras inte när man pledgar, utan när kampanjen är över och om den lyckas. Inget dras om den inte lyckas (men i Damarien-fallet är detta inte aktuellt juh). Och inget belastar kontot förrän kampanjen är över – ordern ligger och vilar till dess.
En av anledningarna till att jag har siktat på sista dagen eller två innan jag pledgar. För att den personen som jag måste ta hjälp utav inte ska behöva vänta allt för länge innan pengarna dras.

Kaigon;n240931 said:
Kopplingen mellan Eon IV kampanjen och kontot på Helmgastsidan gjorde vi manuellt. Det tog en del tid så vi kommer nog inte att göra det igen för Damarien.
Ok. Hur kommer det då att fungera med sådant som digitalt nerladdnings material? Som PDF'erna utav boken.

För när det gäller Eon IV kampanjen så kan jag ju logga in på Helmgast sidan och hitta min order från den kampanjen, och där ha tillgång till att igen ladda ner digitalt material som man fick ifrån den kampanjen.

Kommer det vara liknande för Damarien kampanjen? Fast att vi måste gå någon annan stans för att kunna ladda ner de digitala grejerna, och kunna ladda ner dem igen vid ett senare tillfälle vid behov? Eller kommer det fungera på något annat sätt?

Undrar lite eftersom för ett flertal månader sedan så dog min extärna hårdisk och drog med över 2 terabyte utav grejs (heh... vet inte varför "grejs" är en grej som jag säger, iställer för "grejer" XD ), där en del utav de mer viktiga grejerna var sådant som jag inte kan ersätta. Så jag har börjat tänka lite mer på vad jag eventuelt måste göra för att försäkra mig om att de viktigare grejerna inte bara försvinner så där. Mina Eon grejer överlevde dock, för jag hade råkat glömma att radera foldern från mitt skrivbord ("glömma"... läs som "jag var för jävla lat för att markera foldern och trycka 'Delete' tangenten... i nästan över 1.5 år"... hade också slängt in allt nytt Eon grejs i den foldern, iställer för i foldern där de skulle ha varit på den extärna HD'n... ibland så betalar sig lathet... XD ).
 
Top