Eon Kickstarter till Sylfens vrede kommer inom kort!

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Kampanjen Sylfens vrede kickstartas inom kort! Vi släpper två böcker: Genom vind och glas & Ur stoft och sot.

Genom vind och glas är en samlingsvolym på runt 350 sidor innehållandes de första fyra delarna i serien: Diamantäpplet, Katres gåtor, Av blod komna samt Ödesväven. Alla regler är uppdaterade till Eons fjärde utgåva och därtill har boken berikats med nygjorda illustrationer.

Ur stoft och sot är den femte och avslutande delen i kampanjen och i detta äventyr kommer rollpersonerna besöka såväl dödens hallar som melusinernas rike i havsdjupen.

Båda böckerna är skrivna av Dan Johansson. Omslagen är gjorda av Emma Jonsson.

gvog-standard-mockup_wrnu.jpgusos-standard-mockup_wrnu.jpg
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Oj detta var bra nyheter!
Ser fram emot det här. Blir ett självklart köp på bägge böckerna.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Yey!
Jag har väntat sen vi spelade Av Blod Komna kring 2007-2008 :D
Jag köpte Ödesväven, men har inte spelat den, tänkte vänta in slutet.
 

Shabo

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
59
Jag blir otroligt glad och taggad på grund av detta! Ser fram emot att få läsa dessa alster och spela dem. :)
 

Gorillan

Veteran
Joined
20 Nov 2020
Messages
6
Jag blev genuint glad i själen när jag såg nyheten!
Har nyligen kickat igång Sylfens Vrede med min gamla spelgrupp, så sista delen kommer riktigt vältajmat!
Att endast få läsa sista delen i en fängslande story som spelledare ska bli kul!!
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
587
Superkul! Och både vettigt och snyggt med en nyutgåva av de tidigare delarna! Ser fram emot detta!

Diamantäpplet är faktiskt det allra första rollspel jag spelledde, på våren 2005! Den spelgruppen spreds för vinden i väntan på fjärde delen, men förhoppningsvis blir det nu en re-boot & omspelning från början med min nuvarande spelgrupp! Ska bli grymt att kunna lägga upp en ny långkörare till femdelarskampanj när man som SL faktiskt sitter på hela det avslutade upplägget! Kanske till och med går att locka tillbaka nån av rollpersonerna från vår oavslutade kampanj som startade 2005!
 
Last edited:

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
113
Kul! Det blir intressant att se vad Dan har kokat ihop för nått. :)
 

Gorillan

Veteran
Joined
20 Nov 2020
Messages
6
Instämmer med IcarusDream - en mycket uppskattad flört!

Jag är så taggad - mer taggad över fullbordandet av Sylfens Vrede än över Tv:n och Soundbar-systemet sambon och jag köpt under rea denna vecka!
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Backad! Hoppas att vi får in de sista 1750 kr för Gûrder och Truhker!

EDIT: 340 kr kvar nu bara.

EDIT 2: Och vi är i mål.
 
Last edited:
Top