PROMOTION Kickstarter: Skuggan Över Dunkeldäld (Shadow Over Gloomshire på svenska)

robinsuu

Veteran
ks_cover_temp_small.png

Efter succén med Shadow Over Gloomshire (1200+ sålda exemplar och silver i Fenix Awards 2025) har jag beslutat mig för att göra ett ordentligt släpp på svenska som finansieras via Kickstarter.

Texten kommer utgå från John Parks utmärkta fan-översättning med en del ändringar och ordentlig korrekturläsning. Bland annat ingår nu prästyrket (som tidigare endast fanns som pdf) och ett nyskrivet ensidesäventyr. Boken får ett större format (samma som böckerna i grundlådan) med större text. Tacka @Mekanurg för hans synpunkter om storleken på typsnittet för de som inte vill läsa myrskrift!

Arbetet är i princip färdigt och det blir en enkel kampanj utan krusiduller med snabb leverans. Man kommer även kunna beställa mitt andra äventyr till DoD23: Karavanens Hemlighet. Möjligen blir det någon överraskning till.

Ni kan följa kampanjen här för att få en notis när den lanseras (väldigt snart): https://www.kickstarter.com/projects/robinfjarem/skuggan-over-dunkeldald

PS: Kommer denna därefter gå att köpa genom t.ex. Adlibris och BTJ? Frågar i egenskap av bibliotekarie, många bibliotek har särskilda upphandlingar, något klånkigare att ta in böcker från andra källor (obs ej omöjligt alls, men lite knepigare).

Texten kommer utgå från John Parks utmärkta fan-översättning med en del ändringar och ordentlig korrekturläsning. Bland annat ingår nu prästyrket (som tidigare endast fanns som pdf) och ett nyskrivet ensidesäventyr. Boken får ett större format (samma som böckerna i grundlådan) med större text. Tacka @Mekanurg för hans synpunkter om storleken på typsnittet för de som inte vill läsa myrskrift!

Tack för detta. :)

Hobbyn rymmer nuförtiden en massa gråhåriga tanter och farbröder med åldrade ögon. (Jag har behövt skaffa fyra par glasögon för skilda ändamål: läsning, terminalarbete, vardagsliv och bilkörning.):cool:

PS: Kommer denna därefter gå att köpa genom t.ex. Adlibris och BTJ? Frågar i egenskap av bibliotekarie, många bibliotek har särskilda upphandlingar, något klånkigare att ta in böcker från andra källor (obs ej omöjligt alls, men lite knepigare).
Det kommer nog inte distribueras via traditionella kanaler. Men det kommer en packe böcker till er på bibblan ändå. Så klart jag vill ha mina grejer i det lokala biblioteket!

Även jag har backat. Finfint initiativ med översättning till svenska och större text för ögon med avtagande flexibilitet.

Teomagen Riddar Loriç de LaLö av Den Blå Rosens orden och Baron af Ysterland.
IMG_9511.jpeg
Kul monster-spök-setting med bra drivkrafter om att fördriva ondskan😱

Back