Kickstarter-mail-frenzy?

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Är det någon som begriper varför de som gör Kickstarters för rollspel och brädspel måste skicka så fruktansvärt mycket e-post hela tiden? Ibland får man flera per dag från vissa, eller iaf lätt flera i veckan. Vad vill man uppnå, utöver irritation?
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Att du får många mail under tiden som själva kickstartern är aktiv (tiden de samlar in pengar) är inte så konstigt. Där gäller det ju för dem att göra uppdates visa att saker händer framförallt när saker händer snabbt, som ex all hittills publicerade stretch-goals blir upplåsta. Dvs, de behöver bygga så mycket uppmärksamhet som möjligt.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Att du får många mail under tiden som själva kickstartern är aktiv (tiden de samlar in pengar) är inte så konstigt. Där gäller det ju för dem att göra uppdates visa att saker händer framförallt när saker händer snabbt, som ex all hittills publicerade stretch-goals blir upplåsta. Dvs, de behöver bygga så mycket uppmärksamhet som möjligt.
Men jag har ju redan backat? Jag kan ju inte göra så mycket mer, så till vida det inte handlar om nån slags läge att uppgradera min backning, och det är det ju sällan frågan om. Och det är inte alls bara under själva kampanjen, utan även efteråt. Typ "Snart kommer vi att skicka ut en påminnelse om att vi snart kommer att skicka ut en påminnelse om en påminnelse om att uppdatera din postadress, vilket vi antar att du inte redan gjort eftersom vi antar att alla våra fans är idioter." Så kan det låta, i typ många månader. Stört beteende ju, 2022.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Jag har sett flera KS få enorma mängder skit för att de "aldrig skickar ut uppdateringar", så jag gissar att en del helt enkelt hellre är safe än sorry. Flera per dag från en och samma låter dock väldigt överdrivet.

De flesta mail jag får är ju också av det slaget: "Här är vi i processen, just nu jobbar vi med det här, det har blivit en liten försening" etc. För många är ju det en del av poängen med Kickstarter: Det är inte ett förköpssystem eller en onlinebutik. Det är ett sätt att lägga sina pengar bakom ett potentiellt riskabelt projekt, och i gengäld så får man produkten tidigt – och även om det inte blir någon produkt så har man i bästa fall fått vara med på resan. De där mailen med uppdateringar är alltså en del av det man betalar för.

För egen del uppskattar jag mailen, men då får jag som mest typ nån gång i veckan från de mest aktiva. Undantaget då pågående då, som uppdaterar om nya stretchgoals etc. Men de jag väntar på, de brukar köra nånstans mellan en gång i veckan till en gång i månaden om de är aktiva, eller nån gång med några månaders mellanrum om de är inaktiva. Och det är typ lagom, för mig.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Du kan i dina inställningar ställa in hur, när och om du vill bli kontaktad både på ett generellt plan men också en inställning för varje projekt du backat. Om det är ett projekt du stör dig mer på kan du alltså inaktivera e-postuppdateringar från den specifikt men behålla prenumerationen på alla andra.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Ja, herregud, fick jag ett mail varje gång något jag backat lade ut en uppdatering skull min inbox snabbt svämma över. Tur att man kan stänga av det.
 
Top