Nekromanti Kicka andvändare

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Det är troligen en dum fråga men kan dom stora mäktiga personerna med olika färg på sina namn kicka andvändare? Och i såfall hur "grova" brott måste begås för att kicka nån?

Andledningen att jag undra detta är p.g.a. att jag fick ett svars inlägg som hade skrivits av en person som var relativt onödigt och han gjorde så på flera ställen (tror det var i skräck forumet), men sen så fanns dom ej kvar...

Nightfang som bara vill veta... TEORITISKT... inte praktiskt/images/icons/wink.gif

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vi kan göra det, ja, både genom att banna användare och genom att ta bort dem helt. Det senare har vi nog aldrig gjort.

Om vi anser att någon gjort ett grovt övertramp av våra regler även efter en varning kan bli bannad. Vad som räknas som grovt är helt subjektivt, men det är oftast frågan om olagligheter, inläggande av anstötligt material eller direkta personangrepp.

Det händer dock inte så ofta, trots den mängd inlägg som finns här, men vi gör vårt bästa för att hålla så trevlig stämning som möjligt.

Om någon hittar något som vi borde göra något åt är det bara att maila oss och berätta om det så tar vi en titt.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Ok...

*gulp* då får man se till att akta sig då /images/icons/smile.gif

Nämen, tack för att man fick reda på det! Hoppas man inte blir kickad/images/icons/wink.gif...

Nightfang som tycker om att vara här...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Ok...

Så länge du inte gör nåt dumt är det ingen fara. Visar du bara hänsyn och följer de regler som vi har satt upp så är det inga svårigheter att klara sig. Man får helt enkelt jobba om man ska bli kickad, speciellt som man även har en "frichans" i och med att man får en varning först.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ok...

...i och med att man får en varning först.

Inte helt sant. Jag har bannat en användare utan att varna först. Kan i och för sig bero på att det var en nyskapad användare som enbart slängde upp porrbilder i sina filbifogningar. Alltså, gör man någonting seriöst puckat så åker man nog dit direkt.

/Azagthoth
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Jobbiga spammare

Nu när jag ändå kommer ihåg det... Låt oss säga ni bannar en person, men denna snubbe tycker det är djävligt skoj att störas. Så han skapar en ny andvändare. Det kan ju teoritiskt sett hålla på hur länge som helst eller...
Inte för att jag tror det skulle hända... men det kan ju... ksnake...

Nightfang som tycker om att få reda på saker...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Jobbiga spammare

Då kan vi använda oss av två metoder.

1. Vi stänger av IP-adressen. Detta behöver inte vara särskilt effektivt, modemanvändare får ofta olika IP-nummer varje gång de "ringer upp" nätet. Å andra sidan så är det väldigt många som använder forumen från skolor, och dessa har ofta samma IP-nummer för alla datorer på hela skolan. Då skulle en kunna förstöra för väldigt många (nu blev det dessutom moraliskt jobbigt att bråka på forumen...).

2. Vi kontaktar användarens "internet provider" och ber dem stänga ner kontot användaren nyttjar. Det skall dock till riktigt riktigt dumma saker innan vi tar till en sådan åtgärd.

/Azagthoth
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Jobbiga spammare

Sunkigt värre då om man sitter vid en skola eller kommunalt (som jag)... ja ja. Vi får hoppas att det inte händer helt enkelt!

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Spammning

Vad räknas som spammning?

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Spammning

Drygt många inlägg, i syfte att:

1. Höja sin titel

2. Sabotera för andra

Framförallt punkt två.

/Azagthoth
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Spammning

Jag har ett tips som framförallt passar in på nr 1.

Det är från någon Cervantes som la in 20 inlägg på ämnet cirfalier på Eon forumet för ett tag sen. Han skrev bara enstaka bokstäver typ "t", "fk" eller "t kåre" som var det längsta av hans inlägg.

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Inte nog med det.

De ca 150 inläggen låg på "baksidan" (bland gamla inlägg) av forumet också. Typ gömda eller vad man nu ska säga. Men dom inläggen visste ni säkert om. Hörde något om att den som la dit dom kanske skulle bli "grisodlare" för evigt.

Det är så man blir ledsen.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Jag skäms...

Den här "borde förevigt vara grisodlare" är jag kompis med sedan typ 7 år tillbaka.... det känns LITE pinigt... jag vet faktiskt inte varför han gjorde så...

Nightfang som faktiskt skapade den här tråden p.g.a. den händelsen...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Inte nog med det.

Det var Rosen som föreslog den idén och inte något som kommer hända. Meddelandena som gjordes är dock borttagna och därmed är även titeln sänkt till normalnivå för personen ifråga. Han är även varnad och har bett om ursäkt för det, varför vi inte anser att han behöver trakasseras ytterligare.

Men det är inte kul att sånt ska behöva hända, men det kommer alltid finnas personer som kommer tycka dylika saker är roligt, det kan man inte komma undan.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Inte nog med det.

Jag förstår inte varför en del personer tycker sådant är roligt/images/icons/frown.gif... det kan väl inte vara något skoj i att förstöra hela tiden... eller???

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ibland är det som sabbar

Folk som själv inte har något vettigt att säga det kan bero på att de har dåligt eller frånvarande självförtronde och därmed tror att allt de skriver är dåligt eller dumt och genom att då sabba för andra så känner de lite "tillfredställelse"
Bästa sättet att hanskas med dom är att någon nära dom hjälper dem att inse att de har vettiga saker att säga ingen fråga är dum om man själv inte vet svaret.
Sen finns det dom som gillar att logga in på olika forum coh skriva massor av nonsen inlägg bara för att reta dom som brukar frekventera det forumet..
Sådana betende är dåligt och ofta kommer det av rent oförstånd och att de känner att deras hobby verksamhet är bättre eller viktigare än den som de förstör för..

Sist finns det värsta av alla REKLAM företag som sänder ut små program som sätter ur reklam på olika forum dessa har börjat komma och DET är i mina ögon rent otyg som borde strypts och de som använder sig av sådana botar borde utsättas för retroaktiv abbort..


http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Inte nog med det.

snart (om det inte redan finns) kommer väl det dyka upp "taggare" på nätet med. vars tillvaro består av att sprida sin tag på så många forum och gästböcker som möjligt och säkert inte bara ett inlägg per site utan 100-tals.
dålig stil att sabba, men ibörjan kan ju nya (som jag?) inte riktigt veta hur man ska bete sig. fast det är klart, sunt förnuft borde ju räcka.

johnny S for kung

MVH/Sol
http://www.angelfire.com/art/heartcomics
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Inte nog med det.

johnny S for kung

Hmm står det inte något i reglerna om att lägga in politiska inlägg också? :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top