Nekromanti Kiaz

G

Guest

Guest
Är det någon som har lite trevligt information om Kiaz. Mina RPs springer just nu runt i Khazimbergen och försöker ta sig ned och jag tänkte vara snäll och leda dem tilll kiaz (hehehe) men jag har innte hitat särskilt mycket info.

"All makt åt Tengil vår befriare"
 

Ziir

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
128
Location
Umeå
Jag tror inte att det står något om Kiaz någon stans. Så du får nog ta och hitta på själv. Om du vill ha lite hjälp så kan du få min beskrivning.

När mina spelares RP var i Kiaz beskrev jag det som en liten gruvstad med starx över 500 inv. Jag gjorde ett par roliga gamla gruvarbetar-slp och ett par stadsvakter som de träffade. Jag vet inte i vad du tänkt att de skall göra eller vad de har gjort men hitta på lite olika slp som passar din kampanj. Om dina spelares RP skall träffa någon som leder dem till staden vore en ung man som vallar getter inte helt fel. Detta pga att get uppfödning borde stämma rätt bra med tanke på vilka djur som går att hålla för boskapsskötsel i bergen.

Så en ganska liten gruvstad med visst mått av boskapshållning i form av getter och en huffsat stor stadsvakt pag risken för tirakanfall.
 

Ziir

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
128
Location
Umeå
Re: Köp tirakboken!

Aha, det är asså ett tirak fäste. Nu när du säger det har jag nog läst det. Jag har inga Tiraker i min grupp så jag har inte ängnat den modulen någon större vikt.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Med tanke på att Kiaz är en tirarkisk stad och ätten Frakks starkaste säte så skulle man lungt kunna påstå att risken för tirakröverfall är hög... Om du inte är handelsman eller Tirark är det en ganska obra stad att bege sig till.
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Med tanke på att Kiaz är en tirarkisk stad Med tanke på att Kiaz är en tirarkisk stad

Jag har/hade för mig att Kiaz är ett bergsområde söder om Khazim-Renk-Ghor. eller är jag ute och flyger igen? :gremconfused:
 

PubisFlarup

Veteran
Joined
5 Dec 2002
Messages
50
Location
Tidaholm
I och med att Kiaz är Frakks största fäste så lär nog fenomenet "hoppa-ner-och-dö" gälla här! hehhe nä skämt och sido så är det v'äll mindre bra att leda dem till Kiaz om du inte är ute efter en ny Spelgrupp!
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Nja...

Det är ett tirakfäste som befolkas av okänt antal tiraker av Frakk.

Mvh Victor Palm...

...Som måste fixa sitt ljudkort och sin nyinköppta MP3-spelare.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Köp tirakboken!

tja.. har du inte modulen så kanske det inte är så konstigt att du inte har några tiraker i din grupp..
Hursomhelst så är det en mycket bra bok.
 
Top