Nekromanti Khelataar?

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Hur går det med planerna? (Rosen, Gillbringarna, någon?)

Vill åtminstone snart se världen igen...däremot kanske(?) regelsystemet bör ses över... Eller vad händer?

// Radagast
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Hur går det med planerna?

Framåt i sakta mak; planen är att börja med att pdf:a och lägga upp en "version 1.1", som är det gamla tryckta spelet men med en del direkta fel och dumheter korrigerade. Jag har haft en 98% färdig Regelboken 1.1 liggande sedan i somras (och en, typ, 10% färdig Världsboken 1.1), men sedan dess har det bjudits så förbålt lite fritid att fortsätta jobba på den med. Jag gjorde iofs det mesta av Regelboken på min semester, så kanske till sommaren...

Det som fick Världsboken att stanna av var till stor del att jag upptäckte att originalets layout med bild-bårder i marginalerna skapade absurt stora pdf:er -- Acrobat vägrar tydligen att se dem som en mall-grej utan vill lägga upp bårderna som en ny (stor) bild på varje sida. Och utan den layouten är det faen inte Världsboken...
Fast vi har en man som ska se över den problematiken bara jag får tummen ur att skicka över allt digitalt material till honom.

Vill åtminstone snart se världen igen...däremot kanske(?) regelsystemet bör ses över...

Det finns rätt stora mängder mer eller mindre färdigskrivet expansionsmaterial som man kan lägga upp, främst om världen, men vi skulle vilja ha 1.1 på plats först.
1.1-versioner av Encyklopedin och modulerna ska väl göras också, men de är inte lika högt prioriterade.

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det var som...

Ska Khelataar komma ut igen... :gremlaugh:
det var ju inte ilal får jag ju säga !!
det kom ju som en trevlig överaskning måste jag ju säga !!

/ Johan K, som missat det här helt & hållet.. :gremblush:
 
Top