Nekromanti Kenny Starfighter

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Öh, urkaburka, det här kan ta ett tag... ;)

Vadan allt detta blängande? :)

Personligen har jag ... hm ... blivit tillfrågad att prata om manga i Sajber (ick!), pga websidan som jag hade då. Avböjde och refererade dem till mangakai, med resultatet att Zimeon gjorde ett IMO rätt flummigt framträdande. Det närmsta jag kommer nationell TV är alltså att ha tackat nej till det. :)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Öh, urkaburka, det här kan ta ett tag... ;)

"Vadan allt detta blängande? :)"

Plura blängde nog på mig för att jag ville gå igenom samma dörr som han skulle igenom samtidigt åt andra hållet.
Pugh och Dogge blängde på mig när jag åt glass så de var nog bara avundsjuka.
Herr Stjernqvist gjorde det nog för att jag följde efter honom. :gremlaugh:
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Och vinnaren är.....

Yassilus. För hundringen med Wayne Gretzky's autograf. Han är mycket större än någon svensk någonsin kommer att komma upp i.

/Marcus tycker
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag känner Johan Wissmans kusin.

Jag har pratat med Björn Hellberg.

Det är väl det. Ska väl sägas att alla stockholmare har fördel på denna fråga eftersom alla "kändisar" bor i stockholm.

/Marcus tror dessutom han har sålt glass till nån på SVT. Tror hon är programledare i nått nyhetspogram eller nått samhällsprogram.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Det är väl det. Ska väl sägas att alla stockholmare har fördel på denna fråga eftersom alla "kändisar" bor i stockholm.

Stämmer... Det påminner mig om en som jag hade glömt. Jag hamnade framför Jarl Alfredius i kön på en lunchrestaurang en gång. När han sen gjorde sin beställning hördes följande konversation:
restaurangkillen: "Säg... Jobbar inte du på TV4?"
Alfredius: "Öh, nej. Men på SVT."

Angående autografer så har jag Lemmys. :gremgrin:
Jag roddade åt ett förband åt dem en gång, och träffade honom och de andra Motörhuvudena backstage. Han var rätt trevlig, även om han mest pratade om spriten som de skulle dricka upp när giget var över.

--
Åke
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Min morfar är kusin med Povel Ramel.

Min lillasyster har varit med på TV(nån gubbe frågade henne om det var kul att spela fotboll)

Det var det det, mer känd än så är inte jag.

Eller jag känner Mori som har/hade en morfar som såg påven.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Min spelledares spelledares kusin är Slitzmodellen Elin Grindemyr och en i fotbollslaget har varit ihop med henne..

Min morbror Kurt Elimää har varit med i OS och VM i backhoppning.. Placerade sig 8 eller något..

Träffade E-Type på utestället Effess under medeltidsveckan..

Min farsa bodde på samma gata som Kjell Sundvall när han var barn.. De lekte tillsammans..

Sedan har jag träffat och till och med snackat med en Magnus Seter som var med i ZTV i ett inslag..

Slutligen har jag en massa (okända) konstnärer och musiker i släkten, men det är en annan historia..

/Han som inte brukar bry sig nämnvärt när han ser kändisar som är ute privat
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Mina top tre här ...

Vill inte rapa upp alla 'kändisar' eller 'mediaframträdanden' jag haft, då det är en del :gremwink:.

Men min topp3-lista över sammankomster med 'kändisar' kommer här.

1) När jag hamnade tillsammans med Big Fish (ni vet musikgruppen från Västerås som var relativt stor i mitten på 90-talet) och festade med dem under Ung Vänsters Riksting 1994. Alla andra var fullt upptagna med att diskutera politik och pyssla med rikstingsfrågor medan jag satt och hade skitskoj med dessa goa grabbar på stranden framför en skön brasa.

2) När jag hamnade i uppslag i studentkårens tidning "Lösnummer" i Örebro när jag och några till startade upp en förening för HBT-studenter och HBT-personal. Intressant att se att de bilder jag använde mig av till den första hemsidan fortfarande används :gremsmile:.

3) När Leif 'Loket' Olsson börjar prata med min pappa när vi står i spelargången på Nya Ullevi strax innan IFK Göteborg vs Milan skulle börja. Han häller upp kaffe åt min pappa innan hans ögon fastnar på mig och de blev kvar där tills jag gick därifrån för att sätta mig på min plats för att se matchen. (Samme Loket som är ökänd inom homokretsar, främst i Göteborg, som oerhört intresserad av knappt könsmogna pojkar..) Tilläggas kan att vi var och såg alla matcher Änglarna spelade i Champions League och de flesta kändisar från Göteborg fanns där i kulvertarna före, under och efter matcherna. Däribland herr Oldsberg som Tufva sålt glass till, vilket även sades vara gammal vän till min pappa. Nåja.

Ja. Den sista är mest en skräckfylld sak, men också talande för den tiden. Vi hittade inte riktigt till våra platser och irrade således runt i Ullevis gångar och såg så helt plötsligt dörrarna till båda lagens omklädningsrum. Strax efteråt kom några vakter och undrade vad vi gjorde där.. :gremsmile:.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag har ridit på en krypande Lennart Daléus ("Det här är Lennart") rygg, detta skedde dessutom för endast två veckor sedan.

En gång när jag skulle flyga hem från Köpenhamn så kom Mark Levengood och Jonas på samma flyg. Det fanns två lediga platser bredvid mig, men inte då...

Peter LeMarcs son (Marc) gick i samma klass som mig i mellanstadiet och Susanne Reuters (och Tomas Ponténs) son (Jocke) gick i samma klass som mig på gymnasiet.

Från mitt barndomsrum kunde jag se Marika Lagerkrantz kåk ("Emma åklagare", "Lust och fägring stor"). Jag brukar hälsa när jag ser henne, men jag tror inte hon brukar koppla vem jag är. :gremsmile:

Jag råkade på Nicklas Strömstedt på det gym/fitness center där vi hade gymnastiken på Gymnasiet. Jag och en klasskompis larvade oss jättemycket (vi betedde oss som alla kändisars mardröm - vi viskade högt till varandra: "Titta en kändis! Ser du! En kändis!", vi lurpassade en bit bort och hittade på ursäkter för att snegla åt hans håll ("Hoppsan, jag måste bara sträcka på mig") och när vi var färdiga med detta så började vi använda redskapen precis bredvid honom - fan vad obehagliga vi var, grymt skoj var det (då) i alla fall...).

Många har helt apropå påpekat hur mycket jag liknar Ricky Martin, men jag håller inte med - jag tycker jag liknar Johnny Depp mera... :gremwink:
 

Zykopat

Veteran
Joined
13 Dec 2004
Messages
77
Location
Örnsköldsvik, ancient city of doomed bumblebees
"Peter LeMarcs son (Marc) gick i samma klass..."

Håll dina hästar! Grabbstackarn heter alltså Marc LeMarc? Han har mina djupaste sympatier...

Nåja, han klarade sig ju iaf bättre än Inge Snygg (som sägs vara autentisk) vars föräldrar inte förtjänar något annat än brutal, utdragen tortyr.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Håll dina hästar! Grabbstackarn heter alltså Marc LeMarc? Han har mina djupaste sympatier...

Lugn i stormen. Peter LeMarc är ett artistnamn för Peter Lennart Marcus Fransson. Sonen heter sannolikt Marc Fransson.

Dewil
 
Top