Nekromanti Kenny Starfighter

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Bolli bolli.

Tja, det är väl egentligen rollspelarkultur, men jag vill fråga en annan sak.

Killen som spelar "Markus" heter tydligen Johan Stattin. Kan han möjligtvis ha någon anknytning till vår egen Jonas Stattin(Eksem)?

Har ni andra några som ni känner eller är släkt med som varit med om något på samma skala av kändisskap?

Själv kommer jag inte upp i nationell TV vad jag kan erinra mig, men min mamma var med i en uppmärksammad artikelserie i lokaltidningen för att hon blivit nekad jobb på McDonalds pga. för hög ålder och min farsa har vunnit SM i bowling.

Eh, sen är jag ju släkt med Per-Anders Fogelström, men jag har aldrig träffat gubben.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"Killen som spelar "Markus" heter tydligen Johan Stattin. Kan han möjligtvis ha någon anknytning till vår egen Jonas Stattin(Eksem)?"

:gremsmile:
Stattin är ett väldigt vanligt namn faktiskt.


"Har ni andra några som ni känner eller är släkt med som varit med om något på samma skala av kändisskap?"

Eh... en kompis har haft två videos på ZTV i alla fall.
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Det ska finnas en David Duchovny (the x-files) look-alike i Värnamo (mitt i Småland), jag tror jaqg sett honom nån gång och nån av mina gamla klasskamrater känner honom, och de har berättat han till och med fått skriva autografer och fjortisarna som bad om dom reagerade inte påa att han pratade svenska... :gremtongue:.


Petri- berättar löst ur minnet
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Lassie och andra lushundar

Har ni andra några som ni känner eller är släkt med som varit med om något på samma skala av kändisskap?

Tja, en svåger som har varit stormästare i Jeopardy... (-:
En lumparkompis blev så småningom sångare i Wannadies, och en annan gammal polare lirar numer gitarr i King Diamonds band.

--
Åke
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Troll, popgruppen alltså [edit]

Avd. värdelösa meriter:

Jag bevistade en konsert med popgruppen Troll flera år innan de slog igenom.

Två av mina bästa vänner gick i samma klass som SSU-Ardalan på gymnasiet.

En annan gammal klasskompis till mig driver den skivbutik som var den första i Rocks Records-kedjan.

Jag har hittills aldrig varit på något evenemang på Gävle konserthus, men väl uppträtt fyra gånger, den första redan på invigningen.

Mitt lags flotte vann omröstningen om "Folkets flotte" vid Forsränningen i Uppsala år 2002. Samma år var jag med och vann Spex-SM i Örebro.

En ökänd vurp-kurva i skidspåret på Valbo Sportcentrum är döpt efter min far.

Javisstja, glömde att jag växte upp granne med Mattias Hugosson, målvakt i GIF.

Dewil
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Lassie och andra lushundar

Lirar gura med Kingan! Fan vad grymt att känna någon sådan... Jag får nöja mig med att inte känna någon kändis alls jag...
 

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Jag är påven. Förutom det så har jag varit tillsammans med Sven Wollters barnbarn. Åh, en riktig lassie, min mors gamla chef var brorsa med Blossom. Det ni.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har en släkting som tydligen ska vara finlands stora längdhopparkung. Eller var det stavhopp? Det var något med hopp i alla fall. Aldrig träffat karln, och det är väldigt avlägset släktskap. Vet inte ens om han fortfarande är med i sportcirklar.
Nä, det enda jag kan komma med är att jag jobbat på samma företag som rånare, misshandlare, narkotikahandlare och mördare :gremsmile:


Storuggla, ett under att jag höll mig hederlig
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Bo Widerberg

"Jag har sålt glass till Ingvar Oldsberg."

Paha! Jag har minsann sålt godis till Bo Widerberg. :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Börje och Owe

Bah! Jag har minsann krävt leg på Börje Salming!

Edit: Och stått bakom Owe Thörnqvist i en systembolagskö! :gremlaugh:


Storuggla, hig life low living
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En blodig med bröd tack

"Ha, jag har minssan serverat mat till (då vegitarianerna) systrarna Lilli och Sussie"

Vegetarisk? :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,425
Öh, urkaburka, det här kan ta ett tag... ;)

Okej, nu ska vi se...
Om vi börjar med mig och släkten, inte bara folk man träffat:
- Jag var med i fyra reklamfilmer för Kolmårdens Djurpark som visades på TV4, nationell nivå.
- Jag var med och arbetade med Vi i femman-inspelningen våren 2006.
- Mamma gör SVTs höjdarprogram Go'kväll, Vi i femman och Otroligt antikt.
- Jag är kusin med Camilla Ackerfors, damfotbollspelare i Allsvenskan (står med bland Kända Camillor och Profiler genom åren på Wikipedia)
- Jag har en släkting som är tillsammans med Sveriges troligen snabbaste sprinter nuförtiden, Johan Wissman.
- Brorsan spelar i Subvision (och tidigare i Crash Diet och Repugnant).
- Pappa gjorde dokumentären om noshörningen Nelsons korta liv.
- Både mamma och pappa har gjort skitmycket för nationell och lokal TV/Radio eftersom båda jobbar i den svängen.

Folk jag träffat då.
- Jerry Williams har bett mig att hälsa mormor.
- Jag har suttit i samma rökrum som Tina Leijonberg.
- Jag har fått en kortlek av Sten och Stanley.
- Jag har varit i Jeopardy-studion tillsammans med Magnus Härenstam.
- Jag har fått brev från Agneta Sjödin
- Jag har sjungit tillsammans med Candela och dåvarande sångerskan Jenny Öhlund.
- Jag har morsat på Henrik Hjelt i en Konsumbutik någonstans runt Gärdet.
- Jag har blivit blängd på av Plura Johansson.
- Jag har blivit blängd på av Dogge Dogelito.
- Jag har blivit blängd på av Pugh Rogefeldt.
- Jag har följt efter Lars Stjernqvist (som senare blängde på mig) för att jag hade tråkigt.
- Jag har morsat på Marcus Birro.
- Jag har morsat på Lena Liljeborg.
- Jag har morsat på Ragnar Dahlberg.
- Jag har morsat på Sissela Kyle.
- Jag har delat gamla minnen med Mark Levengood.
- Jag har morsat på Maria Mena.
- Jag har misslyckats med att försöka undvika att morsa på Marie Serneholt.
- Jag har morsat på fyra damkronor.
- Jag har morsat på Malin Bayard och Henrik Johnson.
Öhm, nu minns jag inget mer såå...

De tre coola sakerna då:
- Syrran har träffat Alice Cooper och Ernst Kirsteiger.
- Mamma har skällt på Peter Stormare.
- Pappa har delat en Coca Cola med Wayne Gretzky och jag har hans autograf på en hundring.

Usch ja, det blir en del och jag har glömt och utelämnat massor.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Meriter...

Min man har duschat med Sverker Olofsson. Jag har krockat med samme Sverker i Kungspassagen i Umeå.

Staffan Ling (annan lokal kändis) har frågat mig om jag inte skulle ha en smörgås när vi var på samma konferens. Samme Staffan blev upptryckt mot vindrutan på min svågers bil på Vindelälvsloppet (svågern var funktionär och körde lååååångsamt).

Min man har fått en StarTrek-video av Plastroid, sångaren i S.P.O.C.K. eftersom han klätt ut sig till Vulcan under en konsert. Jag var Klingon men fick ingen...

Min klasskompis på gymnasiet hade samma musiklärare som Thomas DiLeva

men bäst:

Min systerdotter bevittnade att en känd föredetta allsångsledare tillika svärmorsdröm köpte en tada! porrtidning på en kiosk i Umeå. Hon blevr upprörd, men jag tycker att det gjorde honom mer mänsklig på något sätt...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim
Re: Lassie och andra lushundar

Svågern mumlar vidare:

En avlägsen släkting skrev manus till några pilsnerfilmer på 1940-talet. (Jag har faktiskt sett en av dem med Alice Babs i huvudrollen; ingenting man borde slösa tid med att titta på, varken idag eller då.) Jag gissar att motsvarande jobb idag skulle vara att skriva manus till massproducerad teveunderhållning typ Rederiet.

En av mina kusiner har spelat i svenska bridgelandslaget. (Han brukade krossa allt mitt motstånd på schackbrädet när vi var barn.) Han var dessutom ögonvittne på säkert avstånd till 9-11 -- han bodde då på Manhattan och såg katastrofen från sin bostad.
 

Zykopat

Veteran
Joined
13 Dec 2004
Messages
77
Location
Örnsköldsvik, ancient city of doomed bumblebees
Låt se nu... jag tror inte jag har så mycket namedropping att utföra men jag kan ju dra ihop vad jag kommer på.

Både min mamma och morfar är konstnärer vilket gjort dem en smula kända lokalt och i konstnärskretsar. Genom dem har jag dessutom lärt känna en bunt andra i konstnärskretsar, mer eller mindre kända.

Jag har gått på krogen med Bob Hansson (halv-känd poet) efter en poesiuppläsning och därtill blivit tipsad om en drink av densamme.

Sedan så var det något mer också men jag kommer inte på det just nu... :gremtongue:
 
Top