NYHET Kenneth Hite lindrigt skjuten

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det är låter ju som att det var planerat .

Man sätter sig inte i en bil och åker iväg med vapen i hand och hoppar ur bilen och skjuter en random person utan detta verkar som sagt överlagt.

Då kan man undra varför skulle någon vilja sända hitmen på Kenneth Hite ?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Det är låter ju som att det var planerat .

Man sätter sig inte i en bil och åker iväg med vapen i hand och hoppar ur bilen och skjuter en random person utan detta verkar som sagt överlagt.

Då kan man undra varför skulle någon vilja sända hitmen på Kenneth Hite ?
Det var nog ett "vanligt" rånförsök.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Det är låter ju som att det var planerat .

Man sätter sig inte i en bil och åker iväg med vapen i hand och hoppar ur bilen och skjuter en random person utan detta verkar som sagt överlagt.

Då kan man undra varför skulle någon vilja sända hitmen på Kenneth Hite ?
Låter som ett helt vanligt rån när man hittar någon på egen hand på natten. De hade säkert tagit vem som helst.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det jag reagerade på var att dom gjorde det drive by style som om det var planerat men som ni säger det kanske bara var ett helt vanligt rån . Det var som sagt förfarande sättet som fick mig tro att det kunde vara överlagt .
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Det framgår av hans inlägg på Twitter att rånarna var ute efter hans MacBook, och han tog (det felaktiga) beslutet att springs eftersom han hade material på datorn han inte ville bli av med.
 
Last edited:

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Det jag reagerade på var att dom gjorde det drive by style som om det var planerat men som ni säger det kanske bara var ett helt vanligt rån . Det var som sagt förfarande sättet som fick mig tro att det kunde vara överlagt .
Sannolikt scoutade de väl området efter ett lämpligt offer och Hite råkade va det.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vad har fritidsgårdar med att bli skjuten att göra?
Om du följt debatten om ungdomsvåldet genom åren så var det ett återkommande mantra på vänsterkanten att våldet stävjes med mer fritidsgårdar.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det förklarade ingenting.
Conan gjorde sig troligvis lustig över situationen och drev med vänsterns föreställningar om att fritidsgårdar är lösningen på problemet med våld och skjutningar

Nu när Hite blivit skjuten låt oss bygga mer fritidsgårdar i området där Hite blev skjuten så det inte händer igen antar jag var vad Conan syftade på .

Men jag kan ha fel och isf får Conan rätts mig
 
Top