Nekromanti kelter

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag sitter och skall göra ett arbete om kelter i skolan nu
skulle vilja ha hjälp med lite stuff
jag skall dra parralleller mellan keltisk fantasy och boken stonehenge av bernad cornwell, men nu är det så att jag har läst typ katherine kerr och skall läsa stephen lawhead nu men båda verkar ju skilja sig från stonehenge i det att det utspelar sig på medeltiden vilket inte cornwells bok, stenåldern/bronsåldern på den, så hur skall man i spnna fall göra?
de paralleller jag finner är ju inte många ändå skall ju kerr vara keltisk fantasy

suck hjälp mig lite snälla
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
Är det så viktigt att de utspelar sig under samma tidsperiod? Du bör inte sikta in dig på detaljer när du skriver en sån här uppsats. Vad jag tycker du ska ta fasta på är vilka teman böckerna tar upp. Det borde finnas vissa teman som är typiska för just keltisk fantasy. Hittar du dem så har du din uppsats!/images/icons/clever.gif
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
tips

Jaha, då blir du nog tvungen att gå i nån riktning liknande den jag föreslog. Det kan också vara bra om du jämför med något annat fantasy verk utanför den keltiska genren, för att visa att de saker du lyfter fram är unika just för keltisk fantasy. Det stärker din uppsats!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: tips

jag får göra det...
skall väl inte bli så svårt
iofs skall den skrivas i rapportform men det borde väl inte göra det svårare?
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
form

Är inte bekant med rapportformen, men rent innehållsmässigt borde det inte spela nån roll. Det handlar väl mer om sättet du presenterar det på........?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: form

precis
man måste typ ha en fråge ställning som man sedan skall ge svar på
har inte hittat nån riktigt
typ:
"Vad skiljer sig keltiskfantasy från keltiskhistoria"
eller liknande
 
Top