Nekromanti Keepers Companion Vol.2

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Om man är av åsikten att Call of Cthulhu (Chaosiums) trots allt inte är världens sämsta skitspel, kan då Keepers Companion Vol.2 vara värd att införskaffa? Mina kampanjer kommer endast att utspela sig under 1920-1940 så om informationen inte är så koncentrerad kring denna tidsperiod är jag nog inte intresserad av den. Det skulle för övrigt vara schysst om någon som har tillgång till boken kunde lista upp innehållsförteckningen så att man kan se ungefär hur mycket text om vad som den innehåller. En länk till en recension eller liknande skulle också duga fint, för det enda jag hittat om den är i princip det officiella.

Föresten. Känner någon till någon bra källa om hur främst vardagen (i USA, både i städer och på landsbygden) men även världen i stort såg ut där under mellankrigstiden? Jag känner nämligen att mitt största problem är att beskriva miljön och få en känsla att kampanjen utspelas ~70 år bakåt i tiden, inte de läskiga aspekterna.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Tan tedy, coo pon di then mi fe Bunks Mi Res

ett tips är att kolla in rpg.net för recensioner på engelska produkter. De brukar ha bra information om sådana saker. Jag hittade en recension av moduler här.

Men det låter som om du vill ha information om världen mer än tips för SL? Kolla isf in Players guide som tar upp information om hu världen såg ut och ufngerade under 20-talet.
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
1920-talsliv

Jag har funnit att man kan lära sig mycket om tidsandan, sedvänjor, etc, genom att läsa romaner och se på filmer som utspelar sig på den tiden. Vidare brukar årskrönikor som t.ex. Svenska Dagbladets årsbok (började ges ut 1923) ge en massa info som ger en uppfattning om politik, ekonomi, uppfinningar och händelser. Det senare kan man även läsa om på 1920's timeline
 
Top