Nekromanti Ke!?

Koivandon

Veteran
Joined
20 Apr 2004
Messages
20
Location
the dead of night
En dag gick jag helt enkelt ut och skaffade mig EON boxen, nu, 3 m. senare, sitter jag här med den och fattar inte ett skit! det enda jag fattar är hur man ksapar karaktären, resten flyger bara igenom mig och jag fattar nada! Kan någon snabbt förklara eller hänvisa mig till något sådant?
 

jac

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
21
Location
Stockholm
Läs det igen och prova att använda det i praktiken så kommer det lossna tillslut.

//Jac
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Kan du vara lite mer specifik? Exakt vad är det som är oklart? (Om du har oöverskådligt många frågor så välj bara ut ett par, vilka som helst så kan vi börja där)


/Naug
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Introduktionstexterna skapades för att användas...
och då du kanske fått en klarare bild över HUR detta spel skall spelas så kan du överallt på nätet finna äventyr, dvs VAD du skall spela...
Personligen gör jag alla mina äventyr själv, men jag antar att du fick äventyret Regnsynd i boxen, börja med det... du blir inte besviken!
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Som skrivet, börja med viktiga grejer du vill ha med och inte förstår och ganska många regler kan man "förvränga" och göra dom till något man själv tycker lite bättre om.

Var inte rädd för att ändra eller undvika lite, man måste inte göra precis som det står i boken.

Och vad är det som du inte fattar? regler, världen eller något annat.

Som naug sa, ta några frågor så kan vi börja där :gremsmile:
 

Gormasus

Veteran
Joined
4 Dec 2003
Messages
52
Location
Göteborg
Tjena! jag hade också problem med att förstå allt i början, jag missuppfattade en del saker, men som de andra redan har sagt, läs igenom i lugn och ro,några gånger kanske. Sedan så spelar du och så småningom förstår du vad det är du missuppfattat etc.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
hej. som någon redan sade så måste man inte följa reglerna till punkt och pricka. Utan det står till och med i introduktionen att man "ska" ändra regler (det vill säga om man vill) jag spelar inte alls efter så många riktiga regler utan jag kör mer realistiskt! som typ går du i tunnklädd till staden så blir du fan inte sjuk om du är en biffig krigare men om du är en gammal hagga då blir du ganska säkert sjuk!
 
Top