Nekromanti Kattråden!

Minne

Veteran
Joined
11 Dec 2008
Messages
81
Location
Uppsala
Här kan vi prata om våra katter, posta bilder och filmsnuttar på katter och allmänt nörda oss om katter.

Själv har jag två skönheter:
Isis & Nephthys
Födda 18/8-08 (tror jag)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag är allergisk mot (en del) katter, och är dessutom lite sån att jag ogärna vill ta på mig ansvaret för ett liv på det viset. Det var stressfyllt nog att ha råttor, och jag hanterade det verkligen inte alls bra när de blev gamla och fick cancer och dog.

Så nu har jag digitala katter istället. Här:

http://new.livestream.com/FosterKittenCam/TheCosmoFosters
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Radioaktivs mycket nöjda katt som smitit in under tiden man grejat med kablar, någon gång i urtiden:



Nu för tiden lägger han sig mest i bokhyllor.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag har en grå katt som heter Aska och en orangeaktig (cream tabby) som heter Flamma. De är coola och följer efter mig överallt i lägenheten. De är dock tjocka båda två och det är inte bra...
 

Minne

Veteran
Joined
11 Dec 2008
Messages
81
Location
Uppsala
Min ena syster kallar katterna för mina satelliter eftersom dom orienterar sig efter mig i lägenheten.

När dom inte ockuperar knät.
 

Alkemist

Veteran
Joined
2 Feb 2011
Messages
165
Location
Rövarskogen
Nästan alla Rollspelare jag känner har katter, varför?

För att inte nämna att alla katter verkar förstå att spelledarens stol har något med någon slags maktposition att göra och därför kämpar tappert för att ockupera den.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Nästa gång jag skaffar katt, (eh, egentligen jag och anarch), så skall den heta Groda. Eller möjligen Frog. Why? Because I can! :gremsmile:
 

Alkemist

Veteran
Joined
2 Feb 2011
Messages
165
Location
Rövarskogen
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NrK00l5xXBk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/NrK00l5xXBk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 
G

Guest

Guest
Jag har ingen katt. Eller dess motsvarighet i pluralis. Hade jag haft det hade vi regerat vardagen. Nuförtiden är dock mitt liv en höglundsk fabel... utan djuren.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå


Det här är min vackra katt-tant Vera! När jag fick ansvar för henne så var hon väl 12 eller så, nu är hon 15. Hennes favoritsysselsättning är att sova, tätt följt av att gå från knä till knä när vi spelar AW i lägenheten. Favoritmaten är ostkrokar eller blötmat, mest troligt ostkrokar.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,907
Här är min katt, Doris. Hon gillar att sova och tugga på pinnar. Hon är lite större än vanliga katter (drygt fyrtio kilo), men hon är lika glad för det. Ibland jagar hon andra katter. Hon är söt.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Jag har ingen katt, i och med att halva släkten är allergiska. Grannen, som hade katter som brukade vara på vår gård på somrarna, har flyttat. Så inga katter för mig. Fast jag skulle vilja ha antingen en svart katt, eller en orange katt som jag skulle döpa till Lofwyr.

Radioaktiv said:
[...]så skall den heta Groda. Eller möjligen Frog. Why? Because I can! :gremsmile:
Bästa namnet!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Om jag skaffade en honkatt skulle hon helt klart heta Momo.

Hankatt har jag ingen aning om vad jag skulle döpa till. Nemo, kanske?

Eller Apophis =)
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Min nuvarande katt har vant sig vid lantlivet och har bosatt sig hos min mor.
Han heter Templar och är en söt gråvit katt på 7-8 kg (enbart muskler) han är väldigt sälskaplig och hans favorit mat är det mesta, han äter råttor, sorkar, skator blötfoder, torrfoder och annat som morsan skämmer bort honom med. De bor nära en kyrkogård och de som besöker gravarna brukar berömma honom för att han följer med dem och verkar sörja med dem (fast ja han är en katt så...).
Han fullkommligt älskar lådor, man kan inte ha stängda flyttlådor framme utan att han kryper ner och gömmer sig i dem.

/Zorbeltuss som gärna skulle ha tillbaka Templar men kan inte på att tvinga på honom inomhusliv (och bor med allergiker men det är av mindre vikt).
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,690
Location
Värnhem, Malmö
Här ser vi våra två katter, Cassis* och Nietzsche. Cassis är, tror vi, tre och ett halvt och hittades ursprungligen av Vavva, men jag och min sambo tog över henne när vi flyttade ihop. Nietzsche blir två till sommaren och är bondkatt från Sjöbotrakten. I allmänhet är Cassis en lite stingslig typ som framför allt vill ha kontakt på sina egna villkor, medan Nietzsche är mer indolent. Att lyfta honom är som att kånka runt på en säck vatten, han går med på det mesta.

*Egentligen Cassiopeia, men det orkar vi aldrig med att säga.
 

Attachments

Top