Nekromanti Katres Gåtor Klosterkartor

k7e9

Hero
Hejsan.

Nu är min spelgrupp inne på Katres Gåtor och då började jag fundera...
Det hade vart helt perfekt att kunna dela ut skissen över klosterområdet till spelarna. Eller snarare hela uppslaget på s. 24-25 (undantaget lönnrum m.m.)

Är det någon som scannat in dessa sidor och vill dela med sig? (om detta är lagligt?)
Eller skulle det vara möjligt att få dessa skickade till sig från Neogames? Eller att Neogames la upp dem på sin hemsida till och med..?

Handoutsen på sista sidan hade också varit intressanta att få tag på, men de är lite lättare att bara skriva av... Jag är inte speciellt bra på att rita... :gremtongue:

Jiminjack

Veteran
Handouts, se hit Neogames!!

Jag tycker att man på något vis borde uppmärksamma detta för Neogames. Det skulle vara underbart om alla kartor, handouts samt porträtt som tillhör alla äventyr, skulle finnas för nedladdning på deras hemsida, detta skulle underlätta arbetet enormt för alla spelledare samt höja spelupplevelsen! Jag tycker nästan att man borde kräva det.
Jag har aldrig riktigt förstått varför man i ett äventyr trycker en handouts på en sida i boken, som om man klipper ur den förstör boken eller får med sig massa text på handoutens baksida! Ett alternativ kunde ju vara att låta alla handouts och kartor följa med på "lösa" blad i äventyret, fast Neogames borde ju tänka miljövänligt, så upp med grejjerna på hemsidan!

k7e9

Hero
Re: Handouts, se hit Neogames!!

Jag kan bara hålla med...
Det är inte direkt som alla äger en scanner, iallafall inte jag...
Antar att det inte är en så dyr investering... Men bara för att scanna in några sidor ur något äventyr här och där, inte ekonomiskt försvarbart för mig som student är jag rädd... :gremtongue:

Regmolar

Swashbuckler

Det stora problemet i det här fallet (annat än att de kanske inte läst inläggen, då, men Marco hänger väl här mycket nog för det) är vad jag har fått intryck av hemsidan, som tydligen är så jobbig att uppdatera att de knappt orkar uppdatera releaseplaner och dylikt (Av blod komna ligger ju fortfarande kvar på releaseplanen vilket väl får tala för min sak...), och minns jag rätt har de en längre tid jobbat med en remake/flytt/jätteuppdatering som ska fixa problemet, vilket nog gör dem ännu mindre benägna till en massa arbete med handouts dessutom.

Det sagt håller jag helt med om att kartor, handouts, porträtt och liknande verkligen borde ligga ute på sidan. Go Neogames!

k7e9

Hero

Jo...
Det jag inte förstår är varför man inte bara skrotar hela den gamla sidan och skapar en helt ny, som inte är ap-krånglig att uppdatera... Det är inte som om designen är unik eller så...
Jag menar, till och med jag kan göra en hyfsat snygg, och dessutom lättuppdaterad, sida...

Det borde inte vara ett problem (tycker jag), eftersom man hört att det ska vara ett problem så länge att man borde ha hunnit byta ut hela sidan sedan länge om den är så omständig och jobbig... Det borde vara enklare att skapa en ny sida istället för att härja med den gamla...

Visst, kan det vara jobbigt att spara all text som ligger uppe på neogames-sidan just, men i slutändan är det ju bara frågan om lite copy-pastearbete som inte bör ta speciellt många timmar i anspråk...