Nekromanti Kasst styrkesystem.

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Yup, man ska inte...

...mucka med en kille som golvar kameler med en rak höger och brottas med demoner för nöjes skull/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
*svär över att jag inte har Eon-böckerna här*
Jo, men frågan är hur det står i regelboken. Står det att Sty 18 innebär att RP kan lyfta 180 kg eller står det att Sty 18 motsvarar att en person i vår värld kan lyfta 180 kg? I det förstnämnda fallet så kan man kanske förutsätta att invånare i Mundana inte direkt haft möjlighet att testa marklyft med en korrekt avvägd, tävlingsgodkänd skivstång och anta att de alltså kan, i praktiskt arbete, lyfta typ 180 kg. I det sistnämnda fallet håller jag bara med dig.

Börjar få en känsla av att jag argumenterar bara för att det är roligt, ber om ursäkt isf/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Conans attitydvärde

Hehe, attitydvärde, den var bra! Ska definitivt komma ihåg det till nästa rollspelsträff. En annan karaktär med högt attitydvärde torde väl, om jag förstått det rätt, ha varit Kurgan i Highlander. Han fick iofs pisk till slut, vilket irriterar mig varje gång jag ser filmuslingen...

Melius frangi quam flecti
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
inte för att verka petig men om du läser inlägget igen så skrev jag "utan bakgrundstabeller". Men du har ju rätt..
 
Top