Nekromanti Kassetter och underliga skydd

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Hur laddar man om en kassett i fält?? Har man ett magasin är det ju bara att knöla ner nya kulor som man kanske bär i fickan, i det tomma maget och fortsätta skjuta. Men hur gör man med en kassett??

Och, det har säkert kommit upp förut, men det slog mig bara att om man bär en skyddsväst med 9 eller mer i SKY (tungt, jag vet) så skall man se till att inte bära något skyddande under, för då minskar det totala SKY.

//David

"Military Intelligence is a contradiction."
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
<I>"Hur laddar man om en kassett i fält?? Har man ett magasin är det ju bara att knöla ner nya kulor som man kanske bär i fickan, i det tomma maget och fortsätta skjuta. Men hur gör man med en kassett??"</I>

En kassett kastar man i närmaste buske, sedan laddar man en ny kassett i sitt vapen.

<I>"Och, det har säkert kommit upp förut, men det slog mig bara att om man bär en skyddsväst med 9 eller mer i SKY (tungt, jag vet) så skall man se till att inte bära något skyddande under, för då minskar det totala SKY."</I>

Nja, det stämmer väl inte? Om man har flera skydd så räknar det understa skyddets SKY som hälften. Totala SKY minskar inte.



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Nummer 9 ute nu!
 
G

Guest

Guest
"Om man har flera skydd så räknar det understa skyddets SKY som hälften."

nau! om man har flera lager utanför det innersta så får man bara hälften av dom skydden... så om man har en skottsäkertshirt med SKY 3 och en En skyddsväst(stel) med SKY 10 så får man bara 3+(10/2)=8 i SKY istället för SKY 10 om man hade skippat Tshirten... dessutom så minskar turordningen med SKY*2 dvs 10*2=20 om man bär den himmla tshirten... får se... hur många skippar t-shirten?

Mvh h[-å]
 
G

Guest

Guest
NAU!! det blir 3+(10/2)=8 och inget annat! :C) kolla in sidan 124 om du inte tror mig(längs ner i höger hörn(regeln: Flera lager pansar[frivillig regel]))...

Mvh h[-å]
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Regeln är som sagt frivillig. När jag är SL tillåter jag inte ens flera lager skydd.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Varför minskar SKY egentligen om man bär flera lager? Finns det någon logisk förklaring till detta?

PS. Den som sett Boondock Saints känner till min nya signatur.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"PS. Den som sett Boondock Saints känner till min nya signatur.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
"

Det finns flera sätt att stöta på den frasen än att se Boondock Saints. /images/icons/wink.gif

Bela
 

qass

Veteran
Joined
15 Feb 2001
Messages
34
Location
Nu Linköping, Egentligen sveriges geografiska och
"Varför minskar SKY egentligen om man bär flera lager? Finns det någon logisk förklaring till detta?"

Om jag inte minns helt fel så är pen/sky-skalan olinjär.
Dvs att pen/sky 1 + 1 inte nödvändigtvis behöver vara
pen/sky 2. Det skulle lika gärna kunna vara 7, 1,5
eller en sån där vält åtta....

Angående ursprungsfrågan.
Man skulle kanske kunna halvera det sämsta skyddet
i stället för det yttersta lagret. Men det är ju
min högst personliga åsikt.

Mattias, som egentligen borde plugga inför sina två
tentor i veckan.
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
jag adderar bara ihop båda SKY.
det ska väl inte vara så svårt.
kommer kulan igenom första lagret är det väl bara o använda samma regler som om den skulle slå igenom en bildörr först....
enklare och snabbare.

men det jag däremot gör är att se till så TO och rörlighet blir så låga att det är onödigt.
ingen normal människa vill ha -30 på sin TO bara för att man ska ha skydd för en 16AMR kula....

MVH
 
Last edited by a moderator:

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Ja, men dom nämner den i den filmen.
Och nu tror jag inte att någon här är präst, eller har jag fel?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
214
Som vanligt...

I detta fall gäller det att som SL flexa till det och spexa loss med reglerna så att spelarna får sig en rejäl minnesbet... exakt vad jag vill ha sagt med detta vet inte ens jag själv...

Frippe

*** Steampunk rockar fett! ***
 
Top