Nekromanti Kassen's hjältar, berättat av en tonårstjej

kaabii

Veteran
Joined
1 Feb 2014
Messages
20
Location
Mölnlycke
Så jag har börjat GM'a en Pathfinder kampaign. jag började med att köra Crypt of the Everflame med dom och en av mina spelare skickade det här till mig ^^ Hoppas jag får uppdateringar till det i framtiden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så jag är Luci Ford och jag är ledaren för äventyrargruppen Kassens hjältar. Jag vet, jag vet det är ett jäkligt dåligt namn men där var den här odöda anti-paladin snubben som kallade oss det när vi slogs med honom och då måste man liksom behålla det, du vet?

I alla fall, jag och de enda andra vettigt kompetenta personerna som inte bestämt sig för att dö i den lilla hålan vi kommer ifrån, som heter Kassen förresten, blev iväg skickade för att hämta en del av en evig eld i en närliggande krypta. Det är typ ett sådan där test för att se om vi är bra nog att bli äventyrare och för att välkomna... Vet ni vad. Fuck it. Det var meningen att vara en fejk dungeon. Men när vi dök upp upptäckte vi att de hade byggt fejk dungeonen i en riktig dungeon och där var odöda snubbar överallt som hade mördat skiten ut alla killarna som skulle sätta ihop fejk dungeonen. Och deras hästar. Så vi gick igenom stället, dödade zombies, skelett, en super irriterande trä golem samtidigt som vi löste en massa fällor som var både fejk och riktigt. Oh, och vi såg vår paladin ramla ner för en lerig kulle, det var rätt kul. Och jag och Harris hade kanske ett ögonblick där när vi var höga (att lämna en dungeon och röka på är det enda vettiga i vissa situationer alltså på riktigt!) men jag blev helt kass av skiten vi rökte så det förstörde alltihop. I alla fall, vi dödade ledaren för de odöda (som döpte vår grupp!) pratade med spöket från killen vars grav dungeon det var (Kassen. Som döpte vår stad som han grundade efter sig själv. Sicken douchebag alltså!) och sedan tyckte han att Frederick var en cool nog snubbe så han fick en magisk amulett som...

Vänta, jag kanske ska berätta vem vi är först innan jag går vidare? Okej då.

Först måste jag nämna Harris för han är den enda killen i gruppen som man kan snacka med utan att han är helt stel eller snitchar på en till byns huvud paladin/min pappa. Harris är 16, precis som resten av oss, och han är en Slayer. Det är lite som att vara en ranger fast han är bättre på att döda saker och hitta fällor istället för de där hippy natur grejerna som rangers håller på med. Han har en scimitar dock vilket är lite suspekt, men ingen panter! Harris är också typ hjärnan i gruppen när det kommer till att komma förbi kluriga grejer. Harris föräldrar brydde sig inte så mycket om honom när han var mindre (eller nu) så han är lite fucked up känslomässigt. Och han är super het! Totalt squeee material alltså!

Bard låt som totalt passar Harris: https://www.youtube.com/watch?v=KXewIR7Y7cc


Sen har vi Regnard. Regnard är typ en rävperson eller något. Det flyttade in en hög av dem efter byn drev ut alla halflingarna (men det var innan jag var född) och de är typ jätte stela och seriösa men superbra på att döda folk och har en massa heder och grejer. Regnard är typ ganska stel men han mjuknar lite mer och mer hela tiden tycker jag. Han är lite arg på mig just nu för att jag brände av lite av hans päls för att döda typ fem skelett med en eldformel men jag tror han kommer komma över det. Regnard har typ en samuraj kod och grejer och ska döda saker med en treudd men för det mesta har han bara tuggat ihjäl alla fiender vi har stött på med sina vassa vargtänder. Och hur kan man inte gilla det?

Bard låt som totalt passar Regnard: https://www.youtube.com/watch?v=ZUpxniZBb5s


Sen har vi Frederick... Vad kan jag säga om Frederick utan att låta bitter... Okej så här är det, min pappa är den här super fancy paladinen, okey? Och har ville verkligen ha en son. Och när han fick en dotter ville han ha någon som åtminstone kunde vara en paladin. Och istället fick han mig. Frederick är sonen han ville ha. Frederick är rättvis och klok och modig och lawful fucking good och en paladin och tränad av pappa och... Och jag hatar lite hans satans ansikte emellanåt. Men det är liksom inte Fredericks fel, du vet? Så vi har lite kyla mellan oss... Förutom när vi slåss mot något tufft med evil i alignmentet för då bara flippar Frederick ut och mördar skiten ur det med en stridshammare medan han skriker i ansiktet på det och skrattar. Det är ganska sexigt.

Bard låt som totalt passar Frederick: https://www.youtube.com/watch?v=EfgAdHBIdcQ


Och sedan har ni mig. Luci Ford. Dotter till den stora paladin hjälten Sir Ford och utvalt Orakel av Asmodeus med aktivt svartkonst blod av en högst tveksam sort. Så ja, jag är ett sataniskt orakel och en sorcerer med makt som kommer från onda extradimensionella varelser. Det var en jobbig uppväxt. Och nej, jag är inte någon lawful evil satanist (även fast jag hade passat i Cheliax rött och svart...) jag är en nihilist eller kanske en objektivist... Jag har inte bestämt mig än. Men jag är Chaotic neutral. Jag siktar på att bli en Mystisk Theurg men jag har en bit kvar... Oh, och där är en profetia om mig och något jag ska göra med världen... Inte läst hela själv, ni vet, inga spoilers tack! Men Harris fick en vision av det från en magisk fälla och kollapsade skrikande på golvet så det måste vara något coolt!

Bard låt som totalt passar mig: https://www.youtube.com/watch?v=G9VSGPmkUc0


Oh, och vi har precis blivit rekryterade av en Pathfinder! Jag tänkte mer att vi var aspis consortium folk men jag kommer inte tacka ner till en chans att bli en Pathfinder. Så pengar och makt, här kommer vi!
 
Top