Nekromanti KARVOSTI -Häxhammaren!

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
352
Den är här! Inte öppnat paketet, men sätt igång diskussionen ni andra så länge!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Platon;n201223 said:
Den är här! Inte öppnat paketet, men sätt igång diskussionen ni andra så länge!
Har ingen aning vad det är men blir ju nyfiken ;) öppnat ännu?
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
.113;n201359 said:
Har ingen aning vad det är men blir ju nyfiken ;) öppnat ännu?
Troligtvis har hen näsan i boken och har helt glömt WRNU. :) Jag väntar på mitt exemplar. Det är ju inte så att man blir nyfiken.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Häxhammaren är lika innehållsrik och vacker som Väktarens vrede. En fröjd att läsa. Fast med tanke på vår spelfrekvens får vi nog spela igenom den på ålderdomshemmet :p
 

Pappagris

Veteran
Joined
9 Oct 2015
Messages
47
Håller på och bearbetar boken nu. Finns inget att klaga på hittills. Kvalitet rakt igenom.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Ligger här i paketet på bordet framför mig... väntat bra länge på den här!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Har bara hunnit bläddra igenom och läsa introduktionen men det ser mycket bra ut. Lika snyggt som vanligt om inte ännu bättre. Och ser spännande och intressant ut innehållsmässigt med. Tummen upp!
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Allt ser bra ut, som vanligt! Men, är det bara jag eller känns sidorna lite annorlunda än vanligt? Alltså, materialet i sig. Pappret. Eller inbillar jag mig?
 

Pappagris

Veteran
Joined
9 Oct 2015
Messages
47
PjåtrimKaj;n202044 said:
Allt ser bra ut, som vanligt! Men, är det bara jag eller känns sidorna lite annorlunda än vanligt? Alltså, materialet i sig. Pappret. Eller inbillar jag mig?
Känns som att du inbillar dig. Upplever ingen skillnad på pappret.

Mina åsikter om boken då. Stor SPOILERVARNING för er som ännu inte hunnit gå igenom den.

En härlig bok. Dock i mina ögon inte lika bra som Tistla fäste. Det har förmodligen att göra med att Tistla fäste är en mer intressant plats. Jag tycker personligen inte Karvosti känns sådär upphetsande. Förutsättningarna finns där, men det är lite fattigt med intressanta saker kring klippan och känslan är att min spelgrupp (om jag lyckas få igång den igen) kommer beta av äventyret där och sedan ge oss iväg till Tistla fäste igen. Jag hade hoppats på något mer kring Karvosti. Hade varit trevligt med lite mer intressanta platser i Davokar nedskrivna i boken också.

Äventyret då, det känns lovande. Jag hade lite svårt för första delen, det blev inte jättelyckat när vi spelade det (har mycket att göra med min orutin och inkompetens som spelledare också) förutom en slutstrid som vart klockren. Det äventyret som vi förmodligen hade roligast med var "Döda drömmars grav" och detta känns som något liknande fast lite större. Hade gärna sett lite mer mystiska element, typ som Yeferon som verkar intressant. Sen är jag besviken över att häxorna och huldran inte är involverade i berättelsen alls, varför? Även besviken på att Aloena inte har något med äventyret att göra, hon verkade ju så spännande på förhand. Detta kanske kommer i framtida delar dock, vad vet jag.

Hursom ska det bli roligt att försöka komma igång med Symbaroum igen. Vill hemskt gärna få en uppdatering om kommande releaser från Järnringen också nu när Häxhammaren haft release. Hur lång tid kommer det dröja innan Yndaros och blir det en spelledarbok i vinter kanske?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag är också nyfiken på om det blir någon SL-bok och någon spelledarskärm.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Rangertheman;n202149 said:
Jag beställde den via den engelska Väktarens vrede-kickstartern, men har inte sett den listad i butik tidigare.
Ah, just det. Där var det den hade nämnts.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
352
Paal;n202144 said:
Skulle ju vara trevligt om en ny spelledarskärm innehöll ett nytt äventyr, jag har redan köpt Vilddjurets märke tre (3) gånger (spelledareskärmen, PDF och Kopparkronan)!
Tre inköp tycker jag är lagom! Men jag förstår om peppen inför ett fjärde är begränsad. Å andra sidan verkar du ju redan ha spelledarskärmen, ämnar du köpa en till?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Platon;n202625 said:
Tre inköp tycker jag är lagom! Men jag förstår om peppen inför ett fjärde är begränsad. Å andra sidan verkar du ju redan ha spelledarskärmen, ämnar du köpa en till?
Det beror ju på hur den skiljer sig och vad som ingår. :)
 

Karlakarlen

Veteran
Joined
11 Oct 2008
Messages
63
Nu har jag inte hunnit läsa allt men som jag uppfattade Karvosti initialt så var det nån slags religionernas högborg, men vad jag läst hittills så känns det mer som en äventyrarutpost ingen verkar komma dit för att be och så?
 
Top