Karttråd

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
TL: DR. Tillhandahåll länkar till (samlingar av) färdiggjorda kartor online.

Bakgrund. Jag har insett att en av de saker jag tycker minst om och är sämst på som spelledare är att göra kartor. Jag tänker därför att en av de enklaste och mest effektiva sätten för mig att uppa mitt SL-game är att samla ihop en databank av färdiggjorda kartor.

Om ni vill hjälpa mig (och andra på forumet som delar mitt problem), länka till färdiggjorda kartor online. Det kan vara gratis kartor eller sånt man måste betala för. Det kan vara enskilda kartor eller samlingar av kartor. Det kan vara kartor ni själva gjort eller kartor som nån annan gjort och som ni tycker verkar intressanta eller som ni faktiskt använt i spel. Det kan vara kartor över verkliga platser eller påhittade kartor.

Av intresse för denna tråd vore också möjligen saker som slumpgeneratorer för kartor. Jag tror dock att vi håller våra egna eller andras allmänna åsikter och reflektioner om hur man bäst gör kartor borta från den här tråden. Jag kanske startar en sån tråd senare.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Mike Schleys officiella DnD5-kartor finns att köpa billigt på hans hemsida.

 
Last edited:

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Jag har ju gjort hundratals detaljerade dungeonkartor. Några gratis och några till salu.
sök på Megaton games på driveThru
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Tre kartor från Skepnad, kanske kommer fler framöver.

 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Med tanke på att vi har pratat en del Warhammer och Old World på sistone så vill jag tipsa om min karta över Reikland. Jag har tagit mig vissa friheter men väldigt mycket baserar sig på officiellt material.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Jag har ju märkligt nog en del kartor som skulle kunna scannas och läggas upp. Hur föredrar ni era kartor, fullfärg eller svartvitt om ni får välja?
 
Top