Nekromanti Kartor

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
kommer det en modul med innehållande av kartor över alla dom stora och viktiga städerna i mundana? vore rätt bra så man slipper göra egna... dom blir aldrig som man tänker sig. eller finns dom någonstans att få tag i? ialla fall ett par.
en sak till bara: Jag har precis läst ut Anders Roman's serie om drakväktarna och tyckte att dom va väldigt bra. men har drakväktarna verkligen funnits? alltså finns dom inskrivna i Mundana's historielinje? eller kom han på dem själv? om dom funnits vart kan man få tag på mer fakta om dem som man inte kan få tag i i boken? tex deras färdigheter mm. tack på förhand /BaRcA
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Modulen Mundana innehåller mycket matnyttigt om diverse städer. Den innehåller även en del kartor som är riktigt bra. Senare (läs: om ett par år /images/icons/wink.gif) ska Neogames släppa en atlas med massvis av kartor och trevligt godis.

Drakväktarna finns i Mundanas historia, och jag har en magkänsla som säger att vi kanske kommer att få läsa om dem i modulen Legender och Hemligheter.

/Mederian
- nybliven krigare
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Att det skulle vara en del kartor i Mundana har då jag missat. Det följer, mig veterligen, med en fyrfärgskarta över kontinenten...

/Max
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Att det skulle vara en del kartor i Mundana har då jag missat. Det följer, mig veterligen, med en fyrfärgskarta över kontinenten...

Då jag personligen, sorgligt nog, inte finner mig själv ägandes den ovan nämnda modulen kan hända att jag misstagit mig. Måhända borde jag reserverat mig för dylika misstag, men nu återstår blott att ursäkta och erkänna mig besegrad.

Kanske vore detta också ett ypperligt tillfälle att medelst en aforism påpeka mina ringa kunskaper i den vida världen:

Dies diem docet

/Mederian
- inte helt seriös
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Ah!
Hm, man borde kanske kunna återfinna stadskartor i Jarla. Men vad vet jag? Jag är blott en dödlig narr på väg till kylen för att hämta en sockerdricka.

/Max
 
G

Guest

Guest
har för mig att det finns en massa kartor över städer i asharien å soldarn...

Mvh h[-å]
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Legender & hemligheter

Din magkänsla verkar fungera bra. Jag har själv varit inblandat lite smått i Legender & hemligheter, och kan bekräfta att Drakväktarna kommer att beskrivas i modulen.

För övrigt kan det sägas att Drakväktare utspelar sig år 2965 e.D., medan de övriga två utspelar sig det aktuella året 2967 e.D.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
dräpare och väktare

om dom funnits vart kan man få tag på mer fakta om dem som man inte kan få tag i i boken? tex deras färdigheter mm.
I de böcker som finns nu finns det inte mycket om drakväktarna att finna. Lite finns det dock, om du tittar på sida 121 i Krigarens väg avsnittet om berömda krigare så kommer du att kunna läsa om Den svarte, vilken jag är ganska säker på är en drakväktare.
Sen har jag även en egen teori om att den kvinnliga huvudrolls innehavaren i Svärdspel i Hardalon är en därpare, nån som har nån kommentar på det?

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Re: dräpare och väktare

Jag vill minnas att jag någonstans läste en intervju med Dan Hörning där han bland annat nämnde inblandningen av dräpare i Svärdsspel i Hadarlon. Så ja, det stämmer.

/Mederian
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Det finns kartor över städer i Asharien, Soldarn och Consaber, som passande nog återfinns i modulerna "Asharien och Soldarn" och "Consaber" (vilket sammanträffande!). Övriga städer kommer antagligen att beskrivas i kommadne moduler.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: Aha

Om jag inte har helt fel så innehåller svärdsspel i hadarlon ännu en anspelning på drakväktarna.... hemligheten som Yomeran (inte säker på om det var så han hette) hittade och som antagligen anspelar på drakväktarnas legender och profetior.

// Douggie
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: dräpare och väktare

Sen har jag även en egen teori om att den kvinnliga huvudrolls innehavaren i Svärdspel i Hardalon är en därpare, nån som har nån kommentar på det?

Det är hon. Eller rättare sagt, en FD dräpare.



"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Det finns en karta som följer med boken. Den visar endast jarla och är den mest onödiga sak jag någonsin haft.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
Re: dräpare och väktare

hade inte Salohme (dräparen i drakväktartrilogin) en nära vän som var kvinna som drog sig ur dräparna? kanske är hon? bara en tanke.
 

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
Re: Aha

Just det tyckte jag var lite dåligt i Svärdspel i Hadarlon. att man inte fick veta vad han hittade som gjorde Yomeran så konstig. men det är ju möjligt att det är så. föresten vad skulle hända om en drakväktare skaffade barn? skulle barnet kunna ärva "odödligheten"? vore konstigt isåf eftersom då kommer det va en bebis hela livet ju... hmm
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Re: dräpare och väktare

jag skulle kunna tro att det är hon. Det mesta matchar. tro mig jag gjorde en grundlig undersökning i båda böckerna =)

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 
Top