Nekromanti Kartor

Wickz

Veteran
Joined
17 Feb 2006
Messages
53
Location
Uppsala
Jag undrar varför inte kartorna säljs separat? När en karta går sönder känns det ju mer än motigt att köpa tillhörande bok för 300 kr...

Nu baserar sig egentligen min fråga på att jag skulle vilka ha en extra upplaga av samtliga kartor för att hänga över vårt skrivbord. Någon jordglob verkar ju inte vara på väg (även om det hade varit helt underbart)
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
"Jag undrar varför inte kartorna säljs separat?"

...För att Neogames är ett företag som är intresserat av profit?
 

Wickz

Veteran
Joined
17 Feb 2006
Messages
53
Location
Uppsala
så du menar att de inte skulle tjäna på det? Jag skulle inte välja att köpa en ny bok för att kartan gått sönder, däremot skulle jag köpa kartan troligen.
Profiten kanske inte blir hög, men den bör ge vinst (och framförallt glädje hos sin akunder vilket NEoGames verkar bry sig om)
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Det var uppe en liknande fråga för ett tag sedan (du kan ju söka), då jag har för mig att Kim sade att det bara var att kontakta Neogames, så fixar de saken, och med tanke på att de går under parollen "det schyssta spelföretaget" kan de nog fixa extrakopior av kartorna också om man bara ber tillräckligt snällt :gremwink:

Men jag håller mer om att det vore bra med något system för det hela.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
"så du menar att de inte skulle tjäna på det?"

Jag menar ingenting annat än att Neogames är ett företag som är intresserat av profit, och uppenbarligen profiterar på det nuvarande systemet med icke-separata kartor.

Gällande frågan om de möjligen istället skulle kunna göra större profit på att sälja kartor separat så är jag verkligen inte rätt man att tala i deras ställe...
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag har haft samma dilemma och neogames löste det snyggt och snabbt. skicka ett bra till kim på neo så löser ni nog det.
tror dom tog typ en tjuga per karta eller något men prata med kim.
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
En lösning...

..skulle var (som tidigare nämnts på forumet) att lägga upp kartorna digitalt på hemsidan, alternativt att kunderna själva får tillåtelse av upphovsrättshavarna (neogames) att mångfaldiga och sprida kartorna (förslagsvis elektroniskt). Jag menar kartorna är ju inte jätteanvändbara utan modulerna det tillhör.

-F
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Det bör inte bli några större bekymmer med frakten skulle jag tro.
30 spänn med brev typ?
 

Zarael

Veteran
Joined
10 May 2008
Messages
18
finns det inte en bok som heter just kartor eller encyklopedia mundana och som enbart innehåller olika kartor?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
I atlasboxen ingår ett antal kartor och en kartbok med olika typer av översiktskartor över klimat, handelsrutter etc, men inget annat.

Encyklopedia mundana är en ren uppslagsbok och den enda bilden i boken föreställer en skog ^^
 
Top