Nekromanti Kartor som PDF eller bildfiler

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Den här frågan har helt säkert postats tidigare, så förlåt om så är fallet.

Är det möjligt att få kartorna publicerade på bildfil eller på PDF på internet? det skulle göra det otroligt mycket lättare för oss kartnördar som älskar att sitta och fiffla med kartorna. Framför allt för de som likt mig vill modda kartorna en hel del (mmmm nya länder...).
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
En följdfråga på detta...

Vilken FONT är det som används för kartornas landsnamn? Jag tänkte lägga in de länderna jag har lagt till Mundana för min grupps bruk :)
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Kaigon;n82542 said:
Menar du denna fast i något högre upplösning? https://shop.textalk.se/shop/ws76/45...stor_karta.jpg

Den finns tyvärr endast i gammal orginal-version och saknar därmed massa info, länder, städer och liknande
Nej, nej, den RIKTIGA världskartan. http://s3.amazonaws.com/grassrootsma...dana_small.jpg
Den som PDF vore ju guld.

In other news: Jag gillar att ni expanderat vad som räknas som "centrala Mundana" mellan Eon 3 och 4. Som man ser på den gamla kartan finns ju inte Menon-Aun eller Ebhron med.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Kraetyz;n82854 said:
Nej, nej, den RIKTIGA världskartan. http://s3.amazonaws.com/grassrootsma...dana_small.jpg
Den som PDF vore ju guld.

In other news: Jag gillar att ni expanderat vad som räknas som "centrala Mundana" mellan Eon 3 och 4. Som man ser på den gamla kartan finns ju inte Menon-Aun eller Ebhron med.
Jag.. jag... j....

*massa märkliga fetischbaserade läten*

...-VART- finns den där?!? VART KAN JAG LÄGGA VANTARNA PÅ DDDEEEEENNN!!! 'tvingas bort ifrån Kraetyz av ett dussin moderatorer*

...ahem, ursäkta, jag fick visst ett... litet... ögonblick där.

Allvarligt dock, vart finns denna karta att få tag på?

Det finns... så... så mycket potential för länder och för... äventyr och... jag tror min wiki kommer dubbleras i storlek. Här ska skrivas
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Well den finns med i atlaxboxen...

Om jag inte missminner mig dock, har inte Helmgast lovat en massa kartor, högupplösta, i och med fundraisern ?
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Poseur;n83040 said:
Well den finns med i atlaxboxen...

Om jag inte missminner mig dock, har inte Helmgast lovat en massa kartor, högupplösta, i och med fundraisern ?
...jag som alltid antagit att Atlasboxen inte innehöll något jag behöver. Den där kartan -ska- jag lägga vantarna på. Med min tur lär ju dock ej Atlasboxen existera längre.

AAARGH! varför säljs ingen kartmapp :(
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Poseur;n83040 said:
Well den finns med i atlaxboxen...

Om jag inte missminner mig dock, har inte Helmgast lovat en massa kartor, högupplösta, i och med fundraisern ?
Det hoppas jag fullföljs.

Gemstone;n83083 said:
...jag som alltid antagit att Atlasboxen inte innehöll något jag behöver. Den där kartan -ska- jag lägga vantarna på. Med min tur lär ju dock ej Atlasboxen existera längre.

AAARGH! varför säljs ingen kartmapp :(
Jag äger den... :) :) :) :) :) :)
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jag har lokaliserat en begagnad Atlasbox som jag övertygad min spelgrupp att lägga vantarna på :p
 
Top