Nekromanti kartor och sjökort

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker att de officiella kartorna som följer med vissa moduler är alldeles för exakta och innehållsrika. De må vara bra för en stackars SL som försöker klura ut vart han eller hon skall sända ut rollpersonerna, men de är inte vidare stämningsfulla att ge ut.

Därför undrar jag om någon här kanske har gjort några egna? Jag själv brukar alltid massproducera kampanjmaterial inför varje äventyr (då jag saknar ett liv utanför rollen som SL), och jag undrar om någon kanske har lust att dela med sig av sina alster? Det är alltså kartor över städer eller länder, ritningar över byggnader och sjökort som jag söker. Jag postar några av mina egna nedan.

Slottsruin (Zildurs Fäste)
Handmålad karta (Takalorr, Västmark och Soldarn)
Dal, ett område jag skapade i Drunok.
http://picasaweb.google.com/emil.duncan/KartorIEon#
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
597
Håller med dig! Kartorna i modulerna är bra som faktablad för SL men absolut inget invånarna i Mundana ska bära omkring på hoprullade i sina bälten!

Jag har ritat en del kartor, ska se om jag får möjlighet att scanna in dem någon gång.

Din Takalorr-karta kommer jag få användning för! Grymt!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Duncan said:
Handmålad karta (Takalorr, Västmark och Soldarn)
Riktigt snyggt!

Hur lång tid har du lagt ner på den och hur länge har du målat kartor på det sättet?

Jag gillar också att rita kartor men är inte i samma klass som dig på den biten.
Lägg gärna upp en högupplöst bild så att man tydligare kan se detaljerna.

Keep it up! :gremsmile:
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Bilderna jag lagt upp är nog de jag hittils gjort. Jag lade ner 3 - 4 timmar på varje. Om du klickar på 'hämta' i Picasa får du en högupplöst bild. Den senaste (Takalorr, Soldarn, Västmark bilden) är i formatet 4960x7016. Bilderna är utdelade i enlighet med Creative Commons Attribution 2.5 Sweden License, vilket innebär att alla kan använda bilderna hur de vill, även kommerciellt.

Lägg gärna upp vad du gjort.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag har ritat grova stadsmodeller, men det är ljus blyerts på rutat papper och förmodligen omöjligt att scanna in... och helt oläsligt för den som inte har producerat dem :gremtongue:
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Duncan said:
Lägg gärna upp vad du gjort.
Det var lång tid sedan jag gjorde något nu och de är sedan länge försvunna i någon flytt eller slängda.

Dessutom har inget av det varit kartor till Eon.
 
Top