Nekromanti Karthjälp

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Jag behöver hjälp med göra en karta. Alla frivilliga kan skicka ett intern meddelande.
Lite om hur världen ser ut:

EN enorm kontinent , resten är bara vatten.
Karga landskap , många berg , mycket snö och även öken förekommer.Slättland med högt gräs är utsatta på vissa platser också.
Sjöar och floder finns , men dom är inte vanliga.
Städer finns lite här och var , men det finns bara en storstad , och det är självaste huvudstaden.

Sammanfattning:
Det ska vara en värld där Demoner och Odöda passar in.

Hör gärna av er!/images/icons/cool.gif
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
jag skulle gärna ta emot tips om hur man gör diverse kartor, photoshop? Jag vet inte.
 

DiCif3r

Veteran
Joined
1 Feb 2002
Messages
113
Location
Stockholm - Hägersten
För att göra en snygg i Photoshop eller Paintshop eller likande e nog ganska krävande, lättast är nog att rita för hand iaf...
Har du svårt att komma på ideer så kolla i kartboken och sätt ihop en värld genom att klippa och klistra med våran egen =)
Ska det vara till ett Fantasy RPG tycker jag verkligen att du ska rita för hand, det känns mer äkta då..
Skissa på vanligt papper tills du e nöjd,
leta upp ett gammalt ritblock eller något lite tjockare helst och gärna lite gul aktigt (är det av fin kvalité kan du använda pastelpennor att färga lite med på t.ex. skog m.m.)..
Rita din karta (bläck)...
Vill du ha lite stämning på kartan,
ta en tändare och bränn på kanterna så det ser gammalt ut och om du är riktigt duktigt (rekomenderas ej) få det att svartna men inte bränna igenom =D
Sedan "doppa" den i lite grus och damm så ser den gammal ut =)
(kan vara bra att ha en karta som man ser mer exakt hur världen ser ut)
Men det ger lite mer stämning att titta på en välgjord karta som ser gammal ut än ett helt vitt papper med svarta sträck på...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,468
Location
Helsingborg
Re: Karthjälp [OT]

Jag läste "Sök på nätet, det finns massor i ämnet..."
Tänkte sedan skriva "Sök på forumet, det finns massor i ämnet".. Hade kanske sett lite dumt ut.. /images/icons/crazy.gif

Ung. som när jag läste "späken" i ett annat inlägg och undrade vad det var för varelse.. "Ge späk" (stryk) har man ju hört... Kom efter en liten betänketid på att det var spöken som han menade..

/[color:448800]Han</font color=448800> som ska gå och lägga sig snart
 

DiCif3r

Veteran
Joined
1 Feb 2002
Messages
113
Location
Stockholm - Hägersten
Re: Karthjälp [OT]

Späken behöver juh inte vara spöken, det kan juh vara kycklingar som utger sig för att vara troll med kolik eller en varelse som lever i valspäck.
 
Top