Nekromanti Kartan

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
För ett litet tag sen hade vi en disskution om ev olaglighet med att lägga upp en karta över Ereb...
Nu när riotminds har snappat rättigheterna, hur blir det då?

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 
G

Guest

Guest
*humma*

Så som jag har förstått det så har RiotMinds köpt licensen på Drakar. Men dock så är ju tidigare versioner av Drakar skyddat av copy... Men, det är ju bara vad jag tror - men jag vet att det finns folk på forumet som _vet_... Vi får väl invänta svar från dem... ;)


Med vänlig hälsning,


Johnny


---
Johnny
johnny@rollspel.nu
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Men asså lägg upp det bara! En karta över Altor kommer INTE att få folk att sluta köpa någonting som Riotminds eventuellt kommer ge ut, bara motsatsen. Nämligen öka intresset. Napster har inte bidragit till mindre skivförsäljning, däremot motsatsen. Man kommer alltså inte bli stämd för en sån skitsak!
Jag kan lägga upp den på min server om det är så himla svårt...
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Jag väntar /images/icons/smile.gif

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Om man nu inte kan bli stämd för att lägga upp kartan så gör jag väl det då när jga får en sånadär scanner /images/icons/smile.gif

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Jag känner mig itusliten...

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 
G

Guest

Guest
*fniss*

Jag åsså...

*ser sig omkring*


---
Johnny
johnny@rollspel.nu
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Det absolut värsta som kan hända om du lägger upp kartan är väl att de ber dig ta bort den. Du behöver inte vara orolig över det. Vad jag vet så har det väl funnits en karta över ereb på Nimins(var det så?) sida i massor av år. Man börjar helt enkelt inte bråka över en sån fjuttig sak.

[Hobert]
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Det absolut värsta som kan hända om du lägger upp kartan är väl att de ber dig ta bort den.

Det tror inte jag. Det absolut värsta som kan hända är att de blir riktigt jävla asförbannad och stämmer dig, och med ganska stor sannolikhet blir man fälld för detta. Det är nämligen mycket möjligt att någon - i det här fallet Riotminds - vill bråka över en sån sak.

Erik
__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 
Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Ursäkta språket men: Fan heller! _ingen_ stämmer dig om du lägger ut en karta.. däremot kan de be dig att ta bort den.. om du vägrar ta bort den så vet man aldrig dock =)

så lägg ut den då =)

//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Det vore nog inte så populärt av Riotminds att börja med att stämma en som spelar deras spel.

[Hobert]
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Det kan ju vara så att de blir asförbannade om jag lägger upp en inscanning av orginalkartan, men om jag gör en egen (bättre) så har ju jag gjort den själv, borde inte jag ha copyright på den då?

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
lägg ut kartan för H-e och ge mig adressen! jag står bakom dig till 100%
/Great goblin

"Ändamålet helgar medlen"
 
Top