Nekromanti Karta?

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
finns det någon politisk karta över mundana det vill säga en med länderna i olika färger så att det blir extremt tydligt var gränserna går?

Om inte så vore det en sak som neogames kunde skicka med någon lämplig bok eller lägga upp på sin hemsida?

Är det fler som tycker om iden?
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,218
Location
Göteborg
finns det någon politisk karta över mundana det vill säga en med länderna i olika färger så att det blir extremt tydligt var gränserna går?

Om inte så vore det en sak som neogames kunde skicka med någon lämplig bok eller lägga upp på sin hemsida?


För det första så borde en sån karta ha varit med i Atlasboxen. Nu blev det inte så, och det försvårar helt klart en sådan kartas existens. Dessutom tror jag inte att det är bra att göra gränserna alltför klara - dom är antagligen inte alltid så klara i Mundanas verklighet.
 

Herr_Billing

Veteran
Joined
23 Feb 2004
Messages
9
Location
Haninge
Det skulle klara ut en del frågor. Ett exempel är tjuvstaden Gnaar-Muur som tydligtvis ändå står under jargiskt inflytande men den officiella nationaltillhörigheten är diffus.
Sådana problem skulle lösas med en politisk karta. Och vad praktiskt! Jag är för.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
För det första så borde en sån karta ha varit med i Atlasboxen. Nu blev det inte så, och det försvårar helt klart en sådan kartas existens. Dessutom tror jag inte att det är bra att göra gränserna alltför klara - dom är antagligen inte alltid så klara i Mundanas
Men att dom inte är altför klara i mundana förhinrar ju inte att spelledaren får en sådan karta, gjord så klar som möjligt. En produkt som man skulle kunna skick en sådan karta med är eon 3 eller som tidigare nämnt lägga upp på hemmsidan.
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Själv gillar jag fortfarande idén om en Mundanaglob bättre, en politisk karta hade nog varit praktiskt men jag känner inget större behov av den.
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Desutom finns det inga tydliga gränser, mest lite hum om hum, och det finns ju även 'missförstånd' som att Asharien lägger beslag på Sunari.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Jag tycker att det finns väldigt bra kartor till Eon, själv så har jag tre olika kartor på Mundana.

Jag tycker att man kan urskilja gränserna väldigt bra.

Sunariskogen är väl inget land så varför ska det ha gränser?
Eller har jag missuppfattat allt???
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
En sådan karta skulle kunna vara till stor nytta för spelledaren, sedan så är det väl upp till denne att tolka kartan på sitt eget vis, och kanske rita om en del gränser, vad vet jag.

Men jag håller helt och hållet med om att en karta med tydligare gränser skulle kunna vara till stor nytta, kanske en med hertigdömen/grevskap osv... vore väldigt intressant!

// Creigh
 

Minamoto

Veteran
Joined
25 Oct 2005
Messages
14
Location
Göteborg
Det finns i Consaber boken har jag för mig, den är lite små politisk och var korrekt för kanske några tusen år sedan enligt Mundanas historia. Men det borde finnas en politisk karta, forre väldigt sweet :gremsmile:
 
Top