DoD [Karta WIP] Berendien

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
En sak som vore trevligt (antingen som "default" eller som stretch goal) är två olika kartor, en mer SL vänlig karta med mer detailjer som tex stadsnamn osv, och en mer spelarvänlig med mindre detaljer. Lite som DoD där dom gjorde kartan man kan visa för spelarna och SL varianten i äventyrsboken där dom olika platserna är tydligt utmarkerade.

Riktigt snygg karta iaf.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
En sak som vore trevligt (antingen som "default" eller som stretch goal) är två olika kartor, en mer SL vänlig karta med mer detailjer som tex stadsnamn osv, och en mer spelarvänlig med mindre detaljer. Lite som DoD där dom gjorde kartan man kan visa för spelarna och SL varianten i äventyrsboken där dom olika platserna är tydligt utmarkerade.

Riktigt snygg karta iaf.
Till KH la vi upp en svartvit version helt utan ortsnamn. Det kan vi göra även till Ereb Altor. Dock finns det inga direkta hemligheter på kartan och den är lite in-game, men konstnärliga friheter (om det behöver förtydligas) så vår förhoppning är att spelarna ska titta på den och få fantastiska (eller idiotiska) infall :)
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,842
Location
Off grid
Kan inte låta bli att bjuda på denna godbit! Tillsammans med @Styrman får vår Kopparhavskarta en rejäl ansiktslyftning. Detta är fortfarande i en tidig fas, men lite ögongodis är det ju ändå!
Trevligt. Det är mindre skogigt och mer berg än vad jag räknat med.
Mängden och storleken på drakarna är dock spot on.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Riktigt snygg karta! Kommer det finnas en chans att få den tryckt på tyg också?
Jag som inte kan något om Ereb undrar om Kandra är den minsta av de fyra städerna på bilden? Jag hade fått intrycket att det skulle vara en storstad.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Riktigt snygg karta! Kommer det finnas en chans att få den tryckt på tyg också?
Jag som inte kan något om Ereb undrar om Kandra är den minsta av de fyra städerna på bilden? Jag hade fått intrycket att det skulle vara en storstad.
Vi har i dagsläget inga planer på tygkarta, men det kan ändras.

Kandra är en inte någon stor stad. Har inte boken framför mig nu men typ 1500 invånare eller så. Kanske 2500. Men där någonstans gissar jag.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Vilket program används, är det helt frimålat?
Grunden är gjord av Tobias Tranell (som ritat massor av kartor för erebaltor.se, Fria Ligan m.m.) och är gjord i Photoshop. Med wacombräda. Sedan har jag gjort en del handpåläggning och adderat regioner, fler berg, skogar och detaljer. @Styrman som är vår illustratör, har ritat draken (och lite andra coola filurer som ni får se senare). Allt är ritat för hand. Vi har inte använt några kartprogram eller så.

Edit: "kuststrecken" är dock lite "fusk". Det är en pensel som jag köpte från www.mapeffects.co där jag även hittade den där lilla pyramiden som @Rickard var nyfiken på :)
 
Top