Karta över Kopparhavet

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Fint! Kommer ni att färglägga den också?
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
Kommer de olika alternativen finnas tillgängliga i någon bra högupplöslig variant?
Har seriösa funderingar på att se om inte skrivaren på jobbet kan fixa i A1 format.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Kommer de olika alternativen finnas tillgängliga i någon bra högupplöslig variant?
Har seriösa funderingar på att se om inte skrivaren på jobbet kan fixa i A1 format.
Jadå. Den stora färgkartan säljs i webshop inom kort och den kommer vi inte lägga ut men vi kommer erbjuda hyfsat stora kortfilmer.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Cool. Gäller fortfarande Ereb Altorprojektets tiodubbla befolkningen-regel i Kopparhavets Kapare?
Vi har lite grovt funderat på befolkningsmängd och demografi men Athos är inte en sådan värld och Kopparhavets hjältar är inte ett sådant spel. Det finns en inre spelvärldslogik men vi snackar inte invånarantal odyl.

Det sagt så är just Krilloan gigantiskt! Under vårt besök insåg RP att det var zepelond som gällde om de skulle kunna ta sig runt!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
[
Vi har lite grovt funderat på befolkningsmängd och demografi men Athos är inte en sådan värld och Kopparhavets hjältar är inte ett sådant spel. Det finns en inre spelvärldslogik men vi snackar inte invånarantal odyl.

Det sagt så är just Krilloan gigantiskt! Under vårt besök insåg RP att det var zepelond som gällde om de skulle kunna ta sig runt!
Vill bara tillägga att vi har stora planer för Krilloan, och hör gärna era tankar och förväntningar.

Vår utmaning är att bygga upp staden igen från gräsrotsnivå, med nya gränder, gator och kvarter, byggnader torn och palats, men det skall ändå kännas som Krilloan.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Det ser ut som min ungdoms skapelsegudar har bildat en kommitté och plockat de bästa bitarna ur sina amatörmässiga förstlingsverk för att skapa något storslaget nytt och ändå bekant. Also, i dessa tider av klimatkris är det ju trevligt att även gudarna återanvänder. Sjukt snygg karta, jag hoppas få se den i färg framöver!
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
Mitt öga skådar ett mått av längd nere i hörnet!
Detta är något jag saknat och funderat lite på. Reglerna för resor är ju bra i mitt tycke, men har saknat en referens.
Återstår en fråga dock, vilken av världens alla Legua är det som avses?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Mitt öga skådar ett mått av längd nere i hörnet!
Detta är något jag saknat och funderat lite på. Reglerna för resor är ju bra i mitt tycke, men har saknat en referens.
Återstår en fråga dock, vilken av världens alla Legua är det som avses?
Vi har medvetet lämnat det lite öppet, eftersom det är många omständigheter som avgör hur lång tid en resa tar, och vi känner att spelledarens sunda förnuft är vettigast för att göra resor rimliga. Men jag kan notera att en legua antigua mäter 4.2 km, en parasang mellan 4.8 och 5.6 km, en legua maritima 5.6 km och en schoinion någon stans runt 6.3 km...
 

M0n3y5h0t

Veteran
Joined
1 Aug 2020
Messages
34
Location
Stockholm
Hm. Har Trakoien trykts in där av gudarna efter någon konflux eller är det en alternativ värld, där Fokalerslätten, Lasemos, etc alltid legat på fastlandet?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Hm. Har Trakoien trykts in där av gudarna efter någon konflux eller är det en alternativ värld, där Fokalerslätten, Lasemos, etc alltid legat på fastlandet?
Athos har varit Gudarnas spelbräde i många tidsåldrar, och vad som var ursprunglig plan, gudomligt missöde eller efterhandslösning är inte alltid helt tydligt.

Men, jo, Athos är en ny värld, även om den bygger på rollspelsklassiker. Vad gäller Fokale etc så ville vi knyta ned teman från Eriks verk i hela spelvärlden - de geografiska ändringarna är bara en del av kakan. Shamash och Erekshigal dyrkas runt hela kopparhavet, och Banzikan kan ädla riddare följa lite varstans - även om Lasemos fortfarande är dess högborg.

Man kan se det som bekanta ingredienser i nytt recept, med lite extra kryddor :)
 
Top