Nekromanti Karta över Entika??

kingsix

Veteran
Joined
15 Nov 2001
Messages
12
Jag satt och grävde i min låda med Drakar och Demoner-grejor och hittade en karta över Entika, med en massa siffor på (30 platser eller nåt).
Är det någon som vet vilken karta jag syftar på? Följdfrågan är då om det finns någon som vet i vilken bok man kan hitta kartlegenden till den? Jag har letat med ljus och lykta i böckerna jag har, men utan framgång.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Jag är rätt säker på att Entika-kartan kom i boken som beskrev staden Entika?!

C.
 

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Någon modul som beskriver staden Entika har inte skrivits däremot en som beskriver staden Kandra i samma land, Berendien, och i vilken det bifogades en färgkarta över staden. Tror dock att skaparen av posten har kartan som finns med i äventyret "Melindors återkomst" i handen. Den har ett antal siffror utsatta för att markera viktiga byggnader men jag tror inte att det finns någon officiell "kartlegend" med den här kartan i centrum, det var en enkel översiktskarta...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Den enda karta över Entika jag sett är den i äventyrsmodulen Melindors Återkomst som rust nämnde. Så har du den i din DoDsamling så har du kartan på sidan 40 och kort info om de 32 platserna på sidan 12. :gremsmile:
 

kingsix

Veteran
Joined
15 Nov 2001
Messages
12
Just den kartan!

Hade inte en tanke på att Entika skulle figurera i Nidländska reningen. Jag inte läst dem eftersom en av mina kompisar ville vara spelledare på den kampanjen.

Tackar för det :gremsmile:
 
Top