Nekromanti Karta över Asharinahalvön, kartan till Asharien och Soldarn modulen

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Finns denna för nedladdning någonstans?

Om inte, snälla Helmgast gör samtligt utgivet kartmaterial tillgängligt online. (jag skulle kunna tänka mig betala mindre summor för enskilda kartor och större för samtliga, plus prenumeration på kommande).

Jag bor på två orter och reser emellan och spelar ibland via roll20/skype och då vore detta en oumbärlig tillgång.

Tack på förhand!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,184
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kraetyz;n159954 said:
Men var är Cermira?! ;)
Den ashariske kartritaren Morganner Girom (2845-2911 e.D.) var en inbiten samorit av den gamla skolan, och vägrade konsekvent ha med Cermira på sina kartor. Icke desto mindre nådde han en viss renommé i Asharien för sina skickligt gjorda kartor och mångtaliga kartografiska innovationer, där ibland den så kallade "giromiska kartan", som placerade världens centrum vid Kronodycles tidsmonolit. Kartornas eventuella brister tedde sig inte särskilt långsökta för lejonparten av Asharinas lärde, för vilka såväl tilltagande potensproblem som lärlingarnas interna pennalism och Cermiras existens var obekväma faktum, tacksamma att inte låtsas om.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Ymir;n159956 said:
Den ashariske kartritaren Morganner Girom (2845-2911 e.D.) var en inbiten samorit av den gamla skolan, och vägrade konsekvent ha med Cermira på sina kartor. Icke desto mindre nådde han en viss renommé i Asharien för sina skickligt gjorda kartor och mångtaliga kartografiska innovationer, där ibland den så kallade "giromiska kartan", som placerade världens centrum vid Kronodycles tidsmonolit. Kartornas eventuella brister tedde sig inte särskilt långsökta för lejonparten av Asharinas lärde, för vilka såväl tilltagande potensproblem som lärlingarnas interna pennalism och Cermiras existens var obekväma faktum, tacksamma att inte låtsas om.
Att de-retconna retconning borde fanimig vara ett brott.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Jag har en den där kartan, eller åtminstone den övre delen, med Cermiras gränser vackert ditmålade i paint.
För övrigt så vore det trevligt med en ny världskarta där gränserna är utmålade. Det hjälper liksom när man ska skaffa sig en överblick.
 
Top