Nekromanti Kart-upprop!

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
För att fatta mig kort: Jag vill ha de kartor ni skapat för diverse äventyr i Mundana. Såväl handkolorerade med bladguld som skissartade på servetter. Jag skulle vara glad om jag fick lägga upp dessa på min hemsida för alla att ladda ner när de behöver.

Vilken typ av kartor?
Obetydliga byar, Bonn-Allans lilla ruttna torp, monsterfyllda tempel, mystiska-nekromantiker-som-vill-ta-över-världen-torn, landsdelar, städer, skattkartor-från-gamla-män-i-värdshus, etc.

Så har DU några, scanna in dem och sänd dem till jorgen.akerklint@home.se.

Tackar på förhand. :gremlaugh:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Well, får jag tid kan jag scanna in den karta jag hobbyritade på Belkor Guliks villa i Fala - den blev jag nöjd med!

-Hjalle, blev av någon anledning kallad överambitiös. (Tack, tror jag)
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Så har DU några
Kartor ja, jag har typ ett tiotal ordentligt gjorda kartor liggande här hemma. Samtliga ritande för hand och oftast över en del som redan förekommer på neogames kartor, fast i annan skala då. Inga över byggnader...

scanna in dem och sänd dem till jorgen.akerklint@home.se.
Jag har ingen scanner. Ska kolla omkring lite och se om det finns någon lättillgänglig...

/Ceram, Kartritande som ibland utblommande hobby.
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Jag har ingen scanner. Ska kolla omkring lite och se om det finns någon lättillgänglig...
Ett tips är att en digitalkamera funkar utmärkt. Ändra bilden i ett bra bildbehandlingsprogram så du får rätt skala och 'dra' bilden rätt då det är lätt att fotot blir lite snetta taget. Är lite lättare och framför allt smidigare i dagens teknosverige.

Minns tiden då det var lögn i fan att få tag på en digitalkamera för att fixa en snygg textur.... ah...
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Tja, jag har ju erbjudit dig att ta över allt material från min EON-sida och där ingår ju en del kartor. Jag har dock inte hört någonting från dig på ett tag.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Det här går ju inge bra...

Okej. Kom igen nu! Leta upp era gamla kartor bums! :gremsmile:

Som för att visa hur det kan se ut har jag fått ta över Zadriths kartor (och mycket mer än så). Ta er en titt HÄR!

Seså! Upp och Hoppa! :gremgrin:
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
När du tog över materialet tror jag att du missade den bifogade filen, det är för visso inte en karta i normal bemärkelse men jag tror ändå att det kan räknas som en.
Byggnaden på bilden är borgen Leijonborg som beskrivs i äventyret Regnsynd.
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Minuvielsborg

Det finns ett par kartor i modulen om Minuvielsborg som jag skrev för ett par år sen. En av dem föreställer norra Takalorr, en bosättningen Minuvielsborg och en av dem själva Minuvielsborg. De går att få tag på i Sveroks scenariobank:

http://bank.sverok.se/?sid=393&content=scen
 
Top