Nekromanti kart-ritar program

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
undrar om någon vet om det finns något program man kan rita kartor med. I vissa uppdrag (bl.a i vinterskogens hemlighet om jag inte mins fel) är kartorna så perfekta att de torde vara gjorda i ett program som på något sätt är specielt inriktat på miljöer liknande dom i fantasy-baserade rollspels-världar. Jag kan ha fel men t.ex. sovfällarna i dessa uppdrag är så väldigt lika varandra att jag började undra.

hur som helst vet någon något om liknande program och hur man kan få tag i dom skulle jag vara väldigt tacksam över att få reda på det.



ego sum deo et super gramaticam
 

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
OT: på tal om...

...vinter skogens hemlighet,visst är inte det samma som snösaga(som det står längst bak i vildhjarta ska komma)fast med ändrat namn?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,903
Location
Stockholm
Papper och penna ...

Det var i alla fall vad jag använde till kartorna i VSH. Blyertsskisser på millimeterrutat papper, sedan tuschade jag på ett transparent överläggsark (för att slippa göra om skissen om jag skulle sumpa tuschningen). Slutligen in i scannern och lite retusch i Photoshop.

/Dante
 

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
Re: OT: på tal om...

nej, det är inte alls samma, kolla på mötet "isgrottan i vildhjärta och läs lite om portalen så kanske du kommer börja tänka på vad snösaga kommer handla om....

mhv. seth

....they exist to cease....
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Som t.ex. ...

Rita bilder över de saker som kan tänkas finnas med på dina krtor "Möbler och väggpartier för innomhusmiljö, kanske lite träd, stock och sten för utomhus" och scanna in dem så kan du "klippa och klistra" lite i datorn för att bygga miljöler där stolarna har ett standartiserat utseende o.s.v.

"Beware of the Cöla Craver!"
 
G

Guest

Guest
Har för mig att förfataren till Själasökaren tipsar om två program som ritade kartor, kommer tyvär inte i håg vad det hette.
Men äventyren finns att hämta ner på Senario banken via Sverok

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde avskaffas"
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Campaign Cartographer 2

Länk; http://www.profantasy.com/

Priset på tradition är bara sådär 600-700 pix, svindyrt med andra ord. Programmet är baserat på något cadprogram och därför är det dyrt.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,881
Location
Göteborg
Själasökaren?

Menar du själaslukare?

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Campaign Cartographer 2

Men dyrt när man inga pengar har/images/icons/wink.gif

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 
Top