Nekromanti Karlstad, hjälp mig.

Perrol

Veteran
Joined
8 Jan 2009
Messages
2
Hej Karlstadspelare.

Jag är en kille på tjugoett jordznurr.:O

Jag kommer från nordlandet, rättare sagt Umeå, sökandes efter en spelgrupp att lira med.

Kan säga om mig själv att jag hållit på med rollspel i ganska exakt tio år nu. Har arrangerat två mindre rollspelskonvent i Umeå, Apkon II o III. Jag har också spellett på andra lite större konvent såsom Snökon och Sävkon. Jag spelleder gärna men är inte den som tackar nej till att spela heller. Jag är nere i värmland för att plugga film på Molkoms folkhögskola.

När det kommer till preferens av spel så är jag väldigt öppen. Vore kul att spela lite helt enkelt. I sommar blev det mest CoC för mig men har också kört en hel del Eon. Friform har jag också sysslat en hel del med.

Hoppas på svar, vore kul.
/ Per
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
För 3 år sedan bodde jag i Karlstad. Då fanns det i alla fall en bräd/figur/rollspels butik som var en slags knutpungt för hobbyn. Mitt bästa tips är att ta kontakt med denna. Draugen här på WRNU känner de flesta rollspelare i K-stad. Han kanske kan peka dig i rätt riktning. Jag har en svag förnimmelse av att k-stads universitet har någon form av rollspels förening. Det är mina tips.

//Mattias
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Spelar du indiespel? Jag bor i Karlskoga, men det är ju inte så långt. Jag är alltid sugen på att spela, så om du hittar folk att spela med där så skulle jag inte ha något emot att titta förbi någon gång och lira något indiespel. Eller så är du såklart välkommen hit för att spela med oss.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Menar du den här??

Denna butik finnes i Karlstad, är det den du menar flurtis??
I övrigt så har jag varit i denna butik 2ggr & blivit vänligt bemött!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,426
Location
Maastricht
Re: Menar du den här??

Jag bor ju i Karlstad men i min nuvarande spelgrupp så är det totalt proppfullt dessvärre och jag själv har inte spelat något här hemma på ca 3 månader.

Butiken som flurtis snackar om är dock en bra knytpunkt och det brukar hänga en del folk där, så kolla in den.
Det är samma butik som Johan K har länkat till.

Jag har dålig koll på de yngre förmågorna här i stan men är säker på att det finns en del föreningar, men det känner garanterat personalen till på Spel och Fantasi.
 

Perrol

Veteran
Joined
8 Jan 2009
Messages
2
Re: Menar du den här??

Jag lär väl helt enkelt kolla upp den här affären. Tackar för tipsen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Menar du den här??

Låter som en bra idé!!
Har fått ihop det med folk som vill lira rollspel, tack vare att man träffat folk i butiker.
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Rollspelare i Karlstad

Jag kommer p.g.a. jobb (eller rättare sagt: regionalpolitik) flytta till Karlstad i slutet av november, och skulle tycka det var trevligt att få igång / ansluta mig till en spelgrupp i min nya hemstad. Om det låter som en bra plan får du eller andra rollspelare i Karlstad gärna skicka en rad till standard_gravity (at) hotmail (punkt)com.

Väl mött!
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Re: Rollspelare i Karlstad

För att ge lite mer info (och för att bumpa upp tråden, mitt första inlägg gjorde inte det konstigt nog) så har jag spelat rollspel on and off i nästan 20 år men vet av erfarenhet att det kan vara minst lika kul att spela med "nya" rollspelare, bara man har en schysst och mogen inställning. Jag är rätt öppen vad gäller spelstil och specifika rollspel (eller friform).
 
Top