Nekromanti Karisma-modifikationer

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Re: Draken OT

Enkelt konstaterande: Wot är ingenting för den som inte gillar såpor.

Nej, allvarligt talat, så känns det lite grann som att han skriver för skrivandets skull. Men jag har lovat mina Wot-fanatiker till vänner att jag ska läsa hela när den sista boken är skriven och färdig..

- Zire
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Är utstålning(karisma alltså) och utseende samma sak?

IMHO, Nej. Men det är ofta rätt onödigt att dela upp dom.

Men andra ord skulle jag vilja säga att karisma inte har någonting att göra med tex. ärr, ålder eller skönhet på annat vis, utan möjligtvis kan påverkas av det, men de är absolut inte direkt bundna till varandra.

Om raserna modifieras som de gör, så skulle jag nog tolka det som att de är olika karismatiska och att alla raser tydligen uppfattar karisma på samma sätt.


Anledningen att jag startade den här tråden var att jag ville belysa att alla har olika ideal, och att olika saker som ärr och liknande kan påverka på olika sätt i olika situationer.


/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re: Draken OT

jag respekterar dina åsikter helt man jag personligen läser just nu på den 14 boken på svenska (förbannade gymnasium att ta tid från det verkligt viktiga) och jag väntar just nu på bok nummer 15 jag tycker att böckerna bara blir bättre efterhand......

Adrian // som har insett att diskusionen är meningslös och därför borde trappas ner//
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: Draken OT

Adrian // som har insett att diskusionen är meningslös och därför borde trappas ner//

Okej, jag kanske rent av kan avsluta den med påståendet att det inte alls är omöjligt att jag kommer att läsa böckerna en vacker dag (eller kanske snarare en hejarens massa regniga) men just nu finns det andra böcker som känns mer frestande att ge sig på. Ibland händer det ju dessutom till och med att det finns andra intressanta böcker än fantasy...

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Får jag komma med lite inlägg?

Personligen tyckte jag att serien var väldigt intressant i början, men sedan hände... inget. Fast det är bara min obskyra åsikt.

OCH! angående andra böcker så får jag nog komma med ett litet tips: Jag läste nyligen [color:red]"Oranges are not the only fruit"</font color=red> Av Jeanette Winterson. En av dom bästa jag läst faktiskt... Någonsin... Prova den!

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re: Draken OT

Det är självklart att det finns andra otroligt bra böcker än fantasy även om den genren är bäst enligt mig förståss.....

Adrian / ett råd om SODÅ Läs den älska den dyrka den.../
 

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Re: Draken OT

Nemen så du säger...
Han är ju Draken återfödd vetja...

Gabriel// med hatten på sne

"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 
Top