Nekromanti Karaktärsförebilder från massmedia

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
När jag konsumerar skönlitteratur, TV-serier, filmer eller serietidningar letar jag alltid efter karaktärer som jag kan ha som förebilder när jag själv spelar eller som exempel på vad jag tycker är bra rollspelskaraktärer. Just nu är min favorit karaktären Kevin i TV-serien Bloodline.

Jag älskar Kevin av många anledningar. Han bygger alltid upp höga förväntningar som aldrig slår in, han misslyckas med i princip allt han företar sig, han har alltid stora planer som alltid går i kras, han fuckar alltid upp saker för sig själv och oftast även för andra nära och kära, han tror alltid att saker ska lösa sig vilket de aldrig gör, han är impulsiv och gör alltid saker han sen ångrar, han väljer oftast den enklaste mest omedelbara och självklart konkreta lösningen, han är känslostyrd, han involverar alltid andra runtomkring sig i det han gör, han är på många sätt självdestruktiv, han är medveten om sina tillkortakommanden men verkar aldrig lyckas lära av sina misstag utan upprepar dem och han skapar alltid massor med intressant drama.

Som rollspelskaraktär är han ett perfekt exempel på play to loose, som skapar dramatiska situationer i spelet och som ger andra spelare tonvis med inbjudningar att improvisera vidare på. En sann förebild!

Vilken är din förebild just nu och varför?
 
Top