Nekromanti karaktärsdrag och vita prickar

Buscha

Veteran
Joined
28 Mar 2011
Messages
30
Har två funderingar.
Alla dessa vita prickar efter vägarna på kartan över Jargie, vad är det? Är det garrisoner?

Sist men absolut inte minst! Vad är det för trevliga karaktärsdrag och dess nivåer ni har kommit på själv?
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
148
Prickarna är jag inte säker på, men har för mig att vit=ruin/övergivet.

Skapade detta karaktärsdrag för Maranakh
Assimileras
En Maranakh drömmer om att bli fullt accepterad i människornas samhälle, även om de vet att det nästan är ett nästan orimligt mål och bara ett fåtal lyckas.
Umgås med människor som är vänligt sinnade
[II]Tjäna pengar på hederligt arbete
[III] Få en högt uppsatt position inom människornas samhälle
 

Buscha

Veteran
Joined
28 Mar 2011
Messages
30
Ja de vita fyrkanterna klassas som ruinstäder men det är dom svarta cirklarna med en vit pric i som jqg funderar över. Känns so. Att det är något annat än ruiner.

Schysst karaktärsdrag! Det är roligt och se vad andra var snickrat ihop för något
 

Gunnrvald

Veteran
Joined
28 Nov 2014
Messages
1
Jag kör följande karaktärsdrag på en häxjägare/hand för inkvisitionen:
Magikerhat
Aktivt söka efter en magiker eller dennes ombud. (Exempelvis ställa frågor, leta efter ledtrådar, hålla förhör)
[II] Strida mot en magiker eller dennes ombud. (Jämbördig kamp)
[III] Ge sig in i en övermäktig strid mot magiker och ändå segra eller att besegra en mäktig häxmästare.
 

Nigmos

Veteran
Joined
6 Sep 2009
Messages
35
Sadism

Det är inte alla som lämpar sig för strid och våld av olika anledningar. Det kan vara på grund av ovilja att skada någon genom sin pacifistiska religion, sin överempatiska förmåga eller helt enkelt att man är för snäll. Sedan finns det de som älskar att bringa smärta och tortyr till Mundanas folk, antingen genom att uppnå ett högre syfte eller bara helt enkelt för egen njutnings skull. Detta karaktärsdrag lämpar sig främst för torterare och bestraffare, men även rollpersoner som vill skapa en lite annorlunda krigare med törst efter att skada andra.

[ I ]: Skadeglädje: Genom att bara prata om att plåga folk, att berätta om tidigare tortyrsessioner eller att lägga krokben för en främling kan ge en viss njutning. Denna nivå är i stort sett harmlös bara man inte pratar om tortyr med fel sorts personer.
[ II ]: Tortyr: Att tortera någon utan någon fara för sitt eget liv men med fria tyglar kan vara något underbart. Denna nivå kanske inte riskerar ens hälsa direkt, men om folk får reda på att denne torterat kan man få anlitade krigare skickade mot sig, bli lynchad eller till och med få lönnmördare på halsen.
[ III ]: Ultimat njutning: Att visa sadism även om det skulle riskera ens eget liv är förbehållt den yppersta lyxen en sadist kan nå. Att exempelvis plåga en makthavare helt öppet och med utstuderad illvilja skulle passa in på denna nivå. All sorts sadism som förmodligen slutar med att man dör passar in på denna nivå.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
De vita prickarna var ursprungligen menade att representera ödebyar, men i och med Demografica, då de svarta prickarna på kartan är småstäder snarare än byar, skulle jag snarare säga att de representerar spökstäder, ruiner av mindre städer, borgar och dylikt. Just hur vi ska göra med Jargien i Demografica är dock inte 100% spikat då Jargienmanuset ställer till lite problem som måste lösas.
 

Buscha

Veteran
Joined
28 Mar 2011
Messages
30
Jag måste bara vara lite extra tydlig, det är alltså inte de vita kvadraterna jag menar utan svarta circklar med en vit prick i jag funderar över. Jag räknade lite snabb och medveten om att det kan ha blivit fel, så finns det ungefär 70st svarta cirklar med en vit prick i och ungefär lika många, lite mer, vanliga byar/små städer. Vad är det som isf gör det här? Vad är det som gör att människor från norr och öster bokstavligen flyr i massor från byar?
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Utan att veta så har jag tänkt mig att det är värdshus/stall som ligger med jämn intervall längs de stora vägarna?
 
Top