Nekromanti Karaktärsblad

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Hur gör ni? Använder ni Wizards officiella standardblad eller har ni hittat några bättre som ni kan tipsa om? Eller har ni helt enkelt gjort egna?
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Wizards

Jag använder WOTCs karaktärsblad. Allt finns ju med där och de ser hyfsade ut.
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Wizards

Jag använder dem också och tycker att de fungerar rätt bra, men om man använder fomler måste man rätt snart skaffa sig ett separat papper för dem. Men det kanske är oundvikligt.

Undrade bara om någon hade nosat upp en bättre variant. Vet att Green Ronin gav ut ett helt häfte för den ambitiöse, som ska ha fått bra kritik, men jag har inte använt det själv.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Wizards

men pengar på karaktärsblad är dumt och onödigt.
särskilt när http://www.rpgsheets.com finns. där hittar du massor av dåliga och några bra d20 formulär.

ett tips är att börja med att kolla de i topplistan

chrull
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Wizards

Tack för tipset. Hoppades dock att någon provat några av dem och hade lust att dela med sig av sina erfarenheter. Tycker att det är först när man har använt dem ett tag som man får en känsla för hur bra de egentligen är.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Character Sheets

Vi har testat en av varianterna: Fyrsidiga karaktärsblad.
De fungerar OK. Eftersom vi dessutom använder oss av de bra Spellsheets som finns att ladda ner, blir dock en av sidorna lite onödig. Dock måste jag säga att det finns gott om plats för att skriva en kort bakgrund, beskrivning och dessutom generöst med utrymme för Feats och ras/klasspecifika förmågor.

Nackdelen är som alltid att man inte har plats för så många andra färdigheter än de förtryckta. Man kanske får plats med fem Knowledges och möjligen tre Crafts, men å andra sidan kanske inte det är så himla viktigt alla gånger.
För välutrustade Fighters kan det bli ont om plats vid vapentabellerna, men oftast kanske man kan nöja sig med sex olika vapen.

Tyvärr har jag inte i huvudet någon länk till några av dessa, men jag ska gå och leta efter det nu.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Character Sheets cont.

Nu så!
Här kan man ladda ner de spellsheets och karaktärsblad som VI använder i alla fall.

Dungeons & Dragons på Duddmannens hemsida

OBS! Karaktärsbladet är på fyra sidor och i PDF-format. Du måste åtminstone ha Adobe Acrobat Reader för att kunna nyttja detta. Finns att ladda ner gratis på flera platser på nätet.

Spellsheets är i Word 95-format (kanske funkar med Word 6, men jag skulle inte satsa pengar på det).

När jag testade nyss gick det väldigt trögt med PDF-en, så man kanske ska göra så här: Högerklicka på länken, välj Spara Mål som, och ladda ner filen istället för att öppna direkt.

OT:
Det är i övrigt bara rubriken Campaign på sidan som leder någon vart, det andra kommer att bli klara.

Om ett tag.

Kanske.
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
De här kör jag med.

De här har jag använt än så länge. En del avskyr dem, andra (som jag) gillar dem. Prova och se vad du tycker om dem.</p>
 
Top