Nekromanti Karaktärsarkiv öppnat

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
från SAOB ja. [ant]

finns inget mer att diskutera. Karaktärsarkivet heter det och det kommer fortsätta så. Eftersom det är bra, smidigt och korrekt.

chrull
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,357
Location
Göteborg, Lindome
Re: Dito.

Ofan. I så fall kanske det är från rollspel som teatern tagit till sig ordet i den bemärkelsen.
Nej, men det känns som i dagligt tal (t ex TV och tidningar) har det blivit vanligare att använda "karaktär" i stället för rollfigur jämfört med för 20-25 år sedan. Och de som sitter i media idag kan ju ha varit rollspelare på den tiden.

/Mikael
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,451
Location
Stockholm
Re: Dito.

"Nej, men det känns som i dagligt tal (t ex TV och tidningar) har det blivit vanligare att använda "karaktär" i stället för rollfigur jämfört med för 20-25 år sedan. Och de som sitter i media idag kan ju ha varit rollspelare på den tiden."

Tja, jag har bara kunnat prata i lite drygt 18½ år, so I'm gonna have to take your word for it. Nåväl, det jag egentligen vände mig emot i den här tråden var ju att ordets bruk skulle vara inkorrekt. Det ämnet verkar vi ha lämnat nu, och eftersom jag gillar det nuvarande namnet på karaktärsarkivet så jag drar mig nog ur i och med det här (relativt meningslösa) inlägget.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kanonbra !!

Så jäkla bra !!!
Det här var en klart bra grej som ni har fixat ! Gissa att man kommer att använda det här....
Man tackar & bugar !!

/ Johan K, som hopas på aatt hitta nån bra SLP till DoD6
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nördar

Vore det inte bättre om vi ägnade mindre tid åt att slå oss för bröstet (vilket dessutom framstår som rätt löjeväckande när det görs av nördar)
Så då är det mindre löjeväckande när det görs av folk du inte definierar som 'nördar', då?

- Ymir, ifrågasätter
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Dagens Ymir

Att vi är nördar allihop är ingen förolämpning, men om någon skribent i tråden har så dålig självinsikt att hon inte är medveten om detta (eller om hur meningslös hela diskussionen i den här tråden har varit) och tagit illa upp, då ber jag anturligtvis om ursäkt.
Det beror helt vad du lägger i ordet 'nörd'. Så länge du fortsätter använda det i en såpass nedlåtande ton (se inlägg ovan) ser jag det som rätt naturligt att folk inte vill förknippas med det, faktiskt.

- Ymir, nörd?
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Varför har inte min karaktär dykt upp ännu?

Har försökt att lägga upp min karaktär, väntat ett par dagar, men utan något resultat. Är det jag som gjort fel, är det något som inte fungerar eller är administratörerna oväldigt lata? (Postade den nu igen för säkerhets skull och hoppas att det skall fungera den här gången)

Klickade förretsen ett par gånger på Skicka-knappen så jag ber om ursäkt för eventuell spam. Den senaste skickade versionen (den som dessutom innehåller en bild) är dock den som jag slutgiltligt önskar att bidra med.


Ljusetsriddare - som tycker att karaktärsarkivet är det bästa som hänt forumet på länge speciellt om det kunde funka också...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Varför har inte min karaktär dykt upp ännu?

Vi diskuterar lite om hur vi ska göra. Men de kommer nog upp snart nån gång. Kanske. ööööh.

Men du behöver nog inte skicka fler gånger :gremsmile:

chrull
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Är det möjligt att uppgradera redan befintliga artiklar? Om man till exempel skickar in en karaktär man spelar med så kanske man vill inkludera karaktärens utveckling under äventyren.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Möjligheten finns, men det går inte att göra via några menyer utan måste göras från adminsidan, vilket innebär att du lämpligtvis sparkar på mig eller någon av de andra och säger till vad du vill ha ändrat. Det bör dock vara hyffsat omfattande ändringar (om det inte handlar om stavfel och sådant som kan vara bra att fixa) för att det ska vara värt det. Men kort sagt, ja, det går utmärkt. Bara säg till.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
hur i hela hälsingland tar man sig till detta arkiv så man kan se alla rp.s??

<blockquote><font class="small">Citat wrnu:</font><hr />
Efter mycket om och men har vi äntligen öppnat ett karaktärsarkiv (ni hittar det under rollspel) dit ni kan skicka in era egna karaktärer och rollpersoner och givetvis kan ni även leta reda på spelledarpersoner som ni själva kan använda till era kampanjer och äventyr.[/quote]

Man går helt enkelt in på www.rollspel.nu och sen klickar man på rollspel, och sen på karaktärer.
 
Top