Nekromanti Karaktärer??

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Jag har väldigt dålig fantasi så jag undrar om jag kan få råd med typ karaktärsdrag m.m
Roliga ra´ser att spela?? hur ska man spela dessa raser??
roliga yrken??
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Har du dålig fantasi ska du nog hålla dig till att spela mäniskor, istället för att försöka dig på krångliga varelser. Du har ju troligen tillräckligt med erfarenhet av människor för att kunna spela en sådan, i alla fall till fantasin kommer.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 
G

Guest

Guest
Du kan som sagt börja med att spela människor. Men kan kanske senare gå in på någon lite simplare ras, altså inte satsa direkt på den " Horniska Framkallarmagikern "
( OBS påhittad ). Du kan spela en Trollkrigare med tvåhandsyxa som röjer fram bland barerna eller liknande.

/Hämnd är ett svärd som dräper vem än som drar det..
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
"altså inte satsa direkt på den " Horniska Framkallarmagikern "
hmmmm det kanske man skulle använda/images/icons/laugh.gif

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Jag brukar fundera på vad jag är sugen på att spela och oftast är det det som avgör vad man tar för karaktär..
Ibland blir det den stora biffiga barbaren eller en magiker men det viktigaste är att man har tänkt lite på vad det e för en person man skall spela.
Tex man bör ju veta om han är kallblodig eller snål eller vad man nu kan tänka sig men det skall ju passa till yrket.
Det kan ju se roligt ut om man gör en Paladin som är snål och dödar kvinnor och barn om han dyrkar en god gud.. lite extremt men det kan hända när grupperna ibland flippar ut..??
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
I Expert (blåa boken) har listat en del livsmål som är som karaktärsdrag.
Neotech 1 har en tabell för personlighet.

Om jag får en idébrist så tar jag två eller flera personers persondrag från filmer, böcker och verkligheten och för samman dem.
Exempel:
I en av Pratchets böcker så finns det en hjälte som är så korkad att han bara kan säga två ord. Din och min.
Jag blandade det med när Luke Skywalker först mötte Yoda.
Han trodde sig äga allt i Lukes packning och började bråka med R2D2 om en ficklampa.
Så var min råttman med 4 i INT.

/[color:green]Han</font color=green> som gillade sin råttman.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"som gillade sin råttman."

Och man får inte höra slutet på dennes liv? Låter ju som denne dött...

Riddaren - allmänt nyfiken


Även den bäste har dåliga dagar
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Råttmannens öde

Det var en "one night stand"-gubbe.

Det var ingen som orkade vara SL en kväll så en offrade sig och det blev DoD.

/[color:green]Han</font color=green> som ibland hittar råttmannen när han städar bland sina böcker
 
Top