Nekromanti Karaktärer New Wizard City

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
20,010
Här är posten där ni kan posta Level 2 versionerna av era karaktärer och sedan posta era karaktärers nya stats när ni levlar igen. Eller era nya karaktärer efter att era karaktärer dött :P
 
Namn: Qhuast (uttalas "kvast")
High elf, Cleric 2 (Life Domain) Criminal, CN
Utseende och personlighet: Orakad, smutsig luffare med smått frånvarande, förvirrat, men lugnt och energiskt ansiktsuttryck.

HP: 15 AC: 16
Nuvarande HP: 15

+2 Wis: 15, save prof, passive perception: 14
+3 Dex: 16
+1 Cha: 13, save prof
+1 Con: 12
+0 Int: 11
-1 Str: 8

Skills:
Stealth +5
Deception +3
Insight +4
Medicine +4
Perception +4

Rustningsprof: Light, medium, heavy, shields
Vapen: simple, bågar, lång- och kortsvärd
Tools: Kortlek, thieves tools
Språk: common, alviska och sylvan
Channel divinity (1 per rest):
Turn Undead, Preserve Life (reggar 10 hp, för personer inom 30 ft, max upp till halva deras maxhp)

Cantrips: Mage Hand, Thaumaturgy, Sacred Flame, Light.
Lvl 1 spells: Bless, cure wounds (+3 i effektivitet), inflict wounds, guiding bolt, protection from evil and good, command
Spell save DC: 12 Spell attack mod: +4

Prylar:
två kortsvärd (atk mod: +5, skada d6+3 piercing), Läderrustning, sköld
rygga, sovsäck, mess kit, tinderbox, 10 facklor, 8 dagars proviant, 50 ft hamparep, vattenskinn, holy symbol (en konstig nyckel jag hittade på marken)
15 gp, kofot
 
Glöm inte att posta era stats för level 2 här :)
 
Alla kanske inte har märkt tråden, så det kanske vore bättre med en påminnelse i OOC-tråden
 
Uppdatering
Namn: Qhuast (uttalas "kvast")
High elf, Cleric 3 (Life Domain) Criminal, CN
Utseende och personlighet: Orakad, smutsig luffare med smått frånvarande, förvirrat, men lugnt och energiskt ansiktsuttryck.

HP: 21 AC: 16
Nuvarande HP: 10

+2 Wis: 15, save prof, passive perception: 14
+3 Dex: 16
+1 Cha: 13, save prof
+1 Con: 12
+0 Int: 11
-1 Str: 8

Skills:
Stealth +5, Deception +3, Insight +4, Medicine +4, Perception +4

Rustningsprof: Alla+sköldar Vapen: simple, bågar, lång- och kortsvärd
Tools: Kortlek, thieves tools Språk: common, alviska och sylvan

Channel divinity (1 per rest):
Turn Undead, Preserve Life (reggar 10 hp, för personer inom 30 ft, max upp till halva deras maxhp)

Cantrips: Mage Hand, Thaumaturgy, Sacred Flame, Light.
Lvl 1 spells: Bless, cure wounds (+3 i effektivitet), inflict wounds, guiding bolt, protection from evil and good, command - Slots lvl 1: 1 av 4
Lvl 2 spells: lesser restoration, spiritual weapon, zone of truth - Slots lvl 2: ? av 2
Spell save DC: 12 Spell attack mod: +4

Prylar:
två kortsvärd (atk mod: +5, skada d6+3 piercing), Läderrustning, sköld
rygga, sovsäck, mess kit, tinderbox, 10 facklor, 8 dagars proviant, 50 ft hamparep, vattenskinn, holy symbol (en konstig nyckel jag hittade på marken)
15 gp, kofot, (h)järnrör.
 
Mason Monk

Strength 13 (+1)
Dexterity 15 (+2)
Constitution 11 (+0)
Intelligence 14 (+2)
Wisdom 9 (­-1)
Charisma 16 (+3)

Maximum Hit Points: 17

Armor Class: 14 = 10 + 2 [studded leather] + 2 [dexterity]
Proficiency bonus: +2
Initiative modifier: + 2 = + 2 [dexterity]
Attack (handheld / thrown): + 3 = + 2 [proficiency] + 1 [strength]
Attack (missile / finesse): + 4 = + 2 [proficiency] + 2 [dexterity]
Strength save: + 1 = + 1 [strength]
Dexterity save: + 4 = + 2 [proficiency] + 2 [dexterity]
Constitution save: + 0
Intelligence save: + 4 = + 2 [proficiency] + 2 [intelligence]
Wisdom save: -­1 = ­-1 [wisdom]
Charisma save: + 3 = + 3 [charisma]
Insight (passive): 13 (18 with advantage)
Perception (passive): 9 (14 with advantage)

Languages: Common Dwarvish

Unarmed strike [+3 to hit? 1+1 bludgeoning]
2 Daggers [+4 to hit? 1d4+2 piercing, 1 lb, finesse, light, thrown (range 20/60)]
Longsword [+3 to hit? 1d8+1 slashing, 4 lb, versatile (1d10 slashing)]
Studded leather [medium? + 2 AC? max dex + 2? 13 lb.]

Acrobatics Dex 2 = +2
Animal Handling Wis ­1 = ­1
Arcana Int 2 = +2
Athletics Str 3 = +1 + 2
Deception Cha 5 = +3 + 2
History Int 2 = +2
Insight Wis 3 = ­1 + 2 + 2 [expertise]
Intimidation Cha 7 = +3 + 2 + 2 [expertise]
Investigation Int 4 = +2 + 2
Medicine Wis ­1 = ­1
Nature Int 2 = +2
Perception Wis ­1 = ­1
Performance Cha 3 = +3
Persuasion Cha 3 = +3
Religion Int 2 = +2
Sleight of Hand Dex 2 = +2
Stealth Dex 4 = +2 + 2
Survival Wis ­1 = ­1


Mason Monk's Equipment:
Backpack
Ball bearings (bag of 1000)
Bell Candles x 5
Crowbar
Hammer
Oil flasks x 2
Pitons (bag of 4) x 10
Rations (1 day) x 5
Rope (50', hempen) x 1
String, ten feet x1
Waterskins x 1
Thieves' tools (proficient)
 
Back
Top